Parkiet was ziek wie kan me helpen

Gestart door Parkietloverbillie, augustus 01, 2019, 10:50:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkietloverbillie

Hallo, gisteren was mijn parkiet ineens ziek. Mijn parkiet wou de hele dag alleen maar op mijn schouder zitten en zijn oogjes vielen elke keer dicht. Plotseling schrok hij wakker begon met zijn kop te schudden en moest overgeven overal lagen zaadjes. Ook hij hij dunne ontlasting. Ik was bang dat hij geen eetlust had dus probeerde wat zaadjes te geven, deze at hij op en ik gaf hem ook wat water ook dit dronk hij op. Maar nog geen 5 minuten later kwam weer alles eruit. Hij was helemaal stil. Ik vind overal kleine veertjes dus hij komt waarschijnlijk in de jeugdrui. Heb de hele nacht slecht geslapen dierenarts was geen optie te ver weg geen auto dus gevaarlijk door de regen en kou. Hele nacht in de gaten gehouden, en het gaat nu weer beter hij is weer vrolijk en bewegelijk maar wat kan het geweest zijn? Ik maak me nog steeds zorgen! :-[ Kan het zijn dat het alsnog niet goed gaat?

Kleintjes

Hoe is 't met je kleine vriendje?

Soms hebben vogeltjes 'n slechte dag, echter is dit iets wat je altijd in de gaten moet houden.
Dunne ontlasting kan komen door veel vocht (fruit en / of groente zijn meestal de boosdoener), kan echter ook genoeg andere oorzaken hebben.
Overgeven is meestal niet goed, gebeurd dit tijdens 't spelen of bij 'n maatje dan is 't vaker geen probleem en voert hij zijn maatje / speeltje. Ruikt 't en / of is 't slijmerig, dan is 't zaak de dieren arts (bij voorkeur vogel arts) in te schakelen.

Tijdens de rui voelen sommige vogels zich niet zo lekker - zorgen dat ze warm zitten en rustig is dan belangrijk. Zoals gezegd, altijd even in de gaten houden en bij twijfel: dieren arts / vogel arts raadplegen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses