Hittegolf

Gestart door chrism, juni 22, 2019, 11:11:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

chrism

Goedemorgen allemaal,

Ik heb 2 erg eigenwijze parkieten die weigeren in bad te gaan. Hoe houd ik ze koel tijdens de aankomende hittegolf. Ik moet werken dus kan ze niet een paar keer per dag sprayen om af te koelen. In mijn flat kan de temperatuur oplopen tot boven de 30 graden, ondanks alles dicht houden en ventilators aan. Is het plaatsen van koelelementen in de handdoek misschien een optie. Mijn kooi is wel heel groot, 170 hoog, 1 meter lang, 80 breed ongeveer. Wat kan ik doen? Tips zijn zeer welkom, dank je wel.

Kleintjes

Excuses voor de late reactie, drukke periode in huize Kleintjes, maar ik ben er :P

Wat je kunt doen, is 'n natte doek over de ventilator hangen. Door de verdamping koelt 't iets af (alle beetjes helpen). Zorg er wel altijd voor, dat de luchtstroom geen tocht veroorzaakt, en dat hij niet direct op de vogels is gericht.
Nog 'n optie: Net gewassen bladgroente aanbieden; veel parkietjes vinden 't lekker om in de druppeltjes te rollen die op bv sla, andijvie, groen van wortels, gras, etc zitten.

Willen ze niet in bad, of maken ze geen gebruik van aangeboden opties, dan is dat geen ramp. Eigenwijs is ook wijs ;) Als ze 't te warm hebben zoeken ze toch, op een of andere manier, n manier om af te koelen. Overdag zijn nu dan meestal ook rustiger, en in de avonduren of vroege ochtend (soms enorm) druk en actief.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses