Parkiet heeft nooit gevlogen

Gestart door Parkiet6689, juni 16, 2019, 20:45:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkiet6689

Beste leden ik heb nu een parkiet van bijna 1 jaar oud die nooit heeft gevlogen. Als hij het probeert valt hij als een baksteen naar beneden. Soms lukt het wel om een meter of 3ver te komen. Hij heeft al zijn veren en is nog nooit gekort. Heeft iemand enig idee hoe ik hem kan laten vliegen

Kleintjes

#1
Excuses voor de (zeer) late reactie :(

De veren zien er normaal uit, zover ik kan zien. Vliegen zou hij eigenlijk moeten kunnen. Uiteraard heeft dit wel oefening nodig en kan dit 'n tijdje duren. Doet je parkietje wel aan helikopteren / droog vliegen (Fladderen op de stok zonder op te stijgen, eigenlijk)?

Wellicht heeft hij als kuiken schade opgelopen (vleugeltje uit de kom, pees of spiertjes beschadigd, of wat dan ook), waardoor vliegen niet lukt. Ook kan 't gewoon zijn dat er ergens anders 'n "foutje" zit waardoor 't niet lukken wil. Is echter lastig te zeggen, hun lijfjes zijn zo klein en vaak is er niks (meer) aan te doen.

Mocht je kleine maatje niet kunnen vliegen en dit nooit leren / kunnen, kun je zijn huisje (en je eigen woning) aanpassen aan de kleine voetgangen. Dit is makkelijker dan 't lijkt, en echt niet zo erg als sommige mensen soms denken. Niet vliegen is jammer, maar geen ramp - parkietjes passen zich bijzonder goed aan aan hun situatie.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses