Parkiet wilt steeds ontsnappen en eet niets wat ik hem geef

Gestart door Waillahrech, juni 11, 2019, 17:53:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Waillahrech

Hallo allemaal,

Ik heb sinds deze zaterdag een grasparkiet popje gekocht van 8 weekjes. Alles gaat goed en vanaf de eerste keer dat ik de kooi ging verschonen ging zij al gelijk op mijn hand zitten en bleef ze daar rustig zitten. Het probleem is dat ze via mijn hand naar de uitgang van de kooi wilt om er uit te gaan. Ik heb begrepen dat je de parkiet handtam kan maken met trosgierst. Het probleem is nu dat zij dat niet wilt eten terwijl ze alles anders wel eet(komkommer, gewoon voer etc.)

Ze fluit voorderest vrolijk en is altijd blij om mij te zien want ze begint gelijk te klimmen en bijna gek te worden als ik binnen kom(niet bang). Maar het probleem is nu dus dat ze niets eet wat ik haar aangeef maar wel op mijn hand komt zitten als ik het hok verschoon en dat ze steeds probeert te ontsnappen.

Ik hoop dat jullie op het forum tips hebben voor mij (iemand die voor het eerst een parkiet heeft)  :)

Kleintjes

Als ze geen gierst wil, dan gebruik je gewoon iets wat ze wel lekker vindt - werkt ook prima als lokkertje om tam te maken ;) Gierst is geen verplicht middel,'t is alleen dat de meeste vogeltjes hier ongeveer 'n moord voor doen omdat ze 't erg lekker vinden. Uiteraard geldt bij vogels ook "smaken verschillen" :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Yuri

Ons parkietje wilde eerst ook geen trosgierst eten, maar at wel gewoon voer uit onze hand. We zijn het blijven proberen en nu is het kwartje gevallen en vindt hij trosgierst heerlijk!