Kooi naar buiten met mooi weer

Gestart door Koko2018, april 16, 2019, 14:01:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koko2018

Hallo allemaal,

Nu het mooier weer is wil ik de kooi van Koko af en toe mee naar buiten nemen.
Koko is eigenlijk niet gewend om in een dichte kooi te zitten maar loslaten lijkt me buiten geen optie ;)
Ik heb hem nu naast me buiten staan, half schaduw/half zon en klets tegen hem aan maar hij vind het heel erg spannend.
Hij luistert naar alle onbekende geluiden, zit strak op zijn stok en ademt snel.
Is dit een kwestie van wennen of bezorg ik hem nu een klein trauma?

Groetjes Angelique

Kiddo

Dat is precies wat ik me ook al een hele tijd afvraag.

Ik deed het vroeger wel met mijn kanaries, en die vonden het heerlijk. Maar met mijn parkieten heb ik het nog nooit gedaan, omdat we toen verhuisd waren naar een omgeving met veel losse katten.

Nu woon in op een flat, waar geen katten komen.
Kan ik mijn 3 boenders nu wel meenemen naar het balkon?

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Alvast hartelijk dank.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky

Kleintjes

Je kunt ze gerust meenemen 't balkon op (tuin in kan ook, mits toezicht ivm de genoemde katten en andere dieren).
Zorg er wel goed voor, dat de kooi dicht is, en niet per ongeluk open kan gaan. Zorg er tevens voor, dat hij stevig staat - er is al menig vogeltje verdwenen omdat de kooi openging of omviel :(

Niet in de volle zon, half half is prima.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kiddo

Tpp, dat u wel voor de uitleg.
Het word in de zomer erg warm in de huiskamer, dus ze zullen het fijn vinden om wat verkoeling te krijgen op het balkon. Uiteraard zal ik zorgen dat ze niet weg kunnen, want ik wil ze echt niet kwijt.
Groetjes van Kiko, Ruby en Spiky