Parkietje kan (tijdelijk?) niet vliegen.

Gestart door Evo, augustus 07, 2020, 14:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evo

We hebben enige tijd geleden een parkietje in de tuin gevonden. Omdat zich geen eigenaar melde hebben we deze in huis genomen. Maar 1 parkietje is ook maar alleen, dus zijn we op zoek gegaan naar een vriendje. Deze hebben we gevonden in een vogelopvang, ook een parkietje dat gevonden was en niet door de eigenaar opgehaald. Thuis aangekomen blijkt hij niet goed te kunnen vliegen omdat hij wat veren in 1 van zijn vleugels mist. We nemen aan dat hij deze bij zijn vlucht is kwijtgeraakt (want ergens ontsnappen zonder te kunnen vliegen, klinkt voor mij niet erg aannemelijk) . Er beginnen weer veertjes terug te groeien, dus hopelijk is het snel opgelost. Helaas vergeet hij wel eens dat hij niet kan vliegen en valt hij van bovenin de kooi naar beneden :( (mogelijk af en toe geholpen door ons andere parkietje). Hij klimt elke keer weer naar boven en lijkt zich niet te bezeren, maar ik vind het zo zielig. Is er nog iets wat ik kan doen om te zorgen dat hij zich niet verwond bij deze acties?

Kleintjes

Wat fijn dat jullie adoptie parkietjes hebben :D Geweldig ^^

Je zou 'n kussen onder in de kooi kunnen leggen / maken (theedoek / keukenrol er over, makkelijker schoonmaken en ze kunnen niet in de kleine lusjes blijven haken zoals bij handdoeken).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Evo

Je kan zo'n schattig vogeltje toch niet aan z'n lot overlaten?

Wat een goed idee! Ik heb nog wel ergens een plat kussen, denk ik. Hopelijk heeft hij dan een iets zachtere landing (en schrikken mijn man en ik en z'n parkieten vriendinnetje een beetje minder vaak)