niet tamme grasparkietjes bij elkaar zetten

Gestart door REF10554, april 15, 2019, 15:59:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

REF10554

Dag iedereen!

Heb een vraagje als leek ivm mijn grasjes. Zondag 7/04 kocht ik mijn eerste grasje. Deze ging ik alleen houden. Mijn eerste parkiet, een popje heeft zich ondertussen aardig kunnen aanpassen en eet goed en lijkt zich goed in haar vel te voelen in haar kooi. Ze eet al trosgierst uit mijn hand maar zit nog niet op mijn hand. Ze is nog niet tam dus. (wat logisch is na een week natuurlijk)

Nu hebben we afgelopen zaterdag 13/04 toch nog een grasje bijgekocht en deze zit nu in een andere kooi apart en is een mannetje. Deze is nog bang en begint nu net te eten. Dus het mannetje is nog niet aangepast en zit er nog stilletjes bij.

Maar nu is mijn vraag. Wanneer zet ik het popje bij het mannetje in de nieuwe grotere kooi? Wacht ik nog tot het mannetje zijn kooi gewoon is?

Ik lees op internet dat je de vogels het best apart houdt in het begin en je ze elkaar leert kennen op neutraal terrein buiten de kooi. Maar ik kan mijn grasjes totaal nog niet laten uitvliegen want ze zijn nog totaal niet tam en kennen ons huis en onszelf nog veel te weinig lijkt me?

Hoe kan ik dit nu best in mijn situatie doen? Ik zelf dacht eraan om het popje komend weekend bij het mannetje te steken in de nieuwe kooi. En dan erbij blijven en kijken hoe het loopt? Dan heeft het mannetje ook een week kunnen aanpassen?

Hoe doe ik het best? Jullie zullen dit ongetwijfeld al gedaan hebben lijkt me? :)

Alvast bedankt,

David

Rammetje

Ik zou de kooien zo dicht mogelijk  bij elkaar zetten, zodat ze elkaar kunnen zien en horen.en alvast aan elkaar kunnen wennen. En dan kun ze je het komende weekend gerust bij elkaar zetten.

Fijn dat je voor 'n tweede hebt gekozen,  parkietjes zijn groepsdieren  en zullen echt gelukkiger zijn met z'n tweetjes.
Veel plezier met je parkietjes

REF10554

oke bedankt ik zal het zo proberen. En dan hopen dat ze het kunnen vinden met elkaar  ;D