Albino parkiet geslacht, hulp nodig

Gestart door BirdLover69, april 05, 2019, 18:45:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BirdLover69

Goede middag,

Zou iemand mij aub kunnen helpen en me vertellen of mijn albino parkietje een mannetje of vrouwtje is want ik weet het echt niet. Ik wil heel graag dat ze broeden dus heb ik een mannetje en hopelijk een vrouwtje aangeschaft. Alle hulp is welkom :)


Silva

Hoe oud is het grasparkietje? Zoals ik nu zie is het een meisje. Deel lijkt wit en deel bruin. Bruin wijst op vrouwtje/pop.

Ik zie geen blauw/bruin zoals bij mijn Boemie. Volgens de vogelarts kan een man ook een bruin dopje krijgen als ze seksueel mi der actief zijn

BirdLover69

Beste Silva,

Bedankt voor uw bericht. Parkietje is al 9 maanden bij ons dus ik denk dat zij/hij een jaartje is. Ik heb echt sterk mijn twijfels dat het een zij is. Ik heb nog wat fotos toegevoegd. De dop is bruin/roze met aan de zijkant heeel licht blauw. Ze heeft totaal geen interesse in de broedhok... die hangt er nu een maand maar ze is er geen 1 keer naar toe geweest. Verder lijkt het ook alsof ze het mannetje afwijst, als hij zijn paaringsdansje doet lijkt het net of ze hem afslauwt. Ze kroelen en voeren wel elkaar... verder heb ik een mineraalblokje, sepia en eivoer gegeven, dus echt geen idee waar het aan ligt. Ik vraag me af wat ik verkeerd doe. :(

Silva

Ik heb helaas niet zoveel verstand van kweken/broeden. Maar ik leeswel veel terugdat een pop min ongveer een jaar moet zijn.

Ik heb twee mannetjes en ook die voeren elkaar in een 'vrolijke' bui. Weet niet of dat normaal is of dat ik het eerste homo stel grasparkieten heb.

Ik zie geen extra foto?

ano

Hallo, het kan er ook aanliggen dat het vrouwtje het mannetje niet leuk vind. Maar waarschijnlijk is dit het niet en is het vrouwtje gewoon nog niet broedrijp en het mannetje wel. Als het goed is zou het niet uitmaken of je een albino parkiet hebt of niet bij de kleur van de neusdopoppen van de parkiet. Veel succes met kweken!

Sonja

Van wat ik zie op de foto's is het een mooi popje.

BirdLover69

Ik weet het echt niet, haar snavel is nu wit/licht blauw aan het kleuren :/

Silva

Op de foto zie ik geen blauw. Vind het nog steeds op een pop lijken