Grasparkieten naar buiten.

Gestart door Khoppie, maart 06, 2019, 05:05:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Khoppie

Beste allemaal,

Ik ben van plan om aankomend jaar mijn grasparkieten koppeltje naar buiten te doen.
Ik heb een buiten kooi gezien en ga deze binnenkort aanschaffen.
Het betreft volgende kooi: https://www.zoo-enzo.nl/duivenhokken/woodland-voliere-hyacinth-cottage-25784.html

Bovenin zit wel een soort van nachtverblijf waar ze in kunnen komen door een gat alleen hier kun je dus niet bijkomen om schoon te maken (lekker makkelijk....not) De enige optie om dit schoon te maken is om iedere keer het dak eraf te schroeven maar dit komt de stevigheid van de kooi niet ten goede lijkt mij.
Nu wil ik dit gat dus dichtmaken zodat ze hier niet in kunnen. Ben bang dat als ze hier wel in kunnen het zo vies word dat ze hier uiteindelijk ziek van worden.
Zou ik de parkietjes in de winter dan buiten kunnen laten? Ik wil voor het gaas wel een plaat plexieglas plaatsen zodat ze beschermd zijn tegen de ijzige wind en directe kou.
Is dit voldoende of is binnenhalen dan toch noodzakelijk?

Hoor het wel.

Gr. Kevin

AnneS

Oke dit is misschien niet wat je horen wilt,maar de kooi die jij doorgeeft is in mijn ogen totaal geschikt om uberhaupt vogels in de houden,laat staan parkietjes.Ik heb altijd 1 principe wbt dieren en dat is als je iets wilt doen doe het dan goed.Maak of koop een fatsoenlijke voliere,want zo'n houten hokje om aan de muur te hangen slaat natuurlijk nergens op.Ze moeten nog wel kunnen vliegen namelijk en daar is het simpelweg te klein voor.

Khoppie

Ik weet niet hoor maar binnen zitten ze toch ook gewoon in een kooi  :-\ Of heb jij binnen ook een voiliere in je huis  :-\
Vind ook dat je dieren het beste moet geven wat je ze kan bieden maar ga toch echt niet een hele voiliere bouwen voor 2 grasparkieten. Kan de plaats in mijn toch al krappe tuintje wel beter indelen.
Ik vind nogmaals gezegd hebbende dat we dieren het beste moeten bieden maar we kunnen ook overdrijven hoor. Een binnenkooi van hetzelfde formaat is wel goed maar een buitenkooi zou dan weer totaal ongeschikt zijn. Beetje meten met twee maten vind je niet  ;) :-X

Rammetje

Het is inderdaad wel degelijk een vogelkooi, maar volgens mij niet geschikt als buitenkooi. Als je de reviews leest wordt het daar ook aangegeven, schimmel en het uitzetten van het hout.

Succes ermee.

AnneS

Citaat van: Khoppie op maart 11, 2019, 12:38:46
Ik weet niet hoor maar binnen zitten ze toch ook gewoon in een kooi  :-\ Of heb jij binnen ook een voiliere in je huis  :-\
Vind ook dat je dieren het beste moet geven wat je ze kan bieden maar ga toch echt niet een hele voiliere bouwen voor 2 grasparkieten. Kan de plaats in mijn toch al krappe tuintje wel beter indelen.
Ik vind nogmaals gezegd hebbende dat we dieren het beste moeten bieden maar we kunnen ook overdrijven hoor. Een binnenkooi van hetzelfde formaat is wel goed maar een buitenkooi zou dan weer totaal ongeschikt zijn. Beetje meten met twee maten vind je niet  ;) :-X
Nee dat vind ik niet,want in een kooi van dit formaat in huis zou je als normale parkietenhouder de dieren dagelijks de gelegenheid geven om rond te vliegen in huis en dat kan niet in je tuin.Ten tweede heb ik een Montana Madeira nummer 3,deze kooi is 98x58x101 cm en daar heb ik 2 Engelse parkieten inzitten.En ja dat bakbeest neemt behoorlijk wat ruimte in,in mijn bescheiden woonkamer,maar gut daar had ik dan maar goed over na moeten denken toen ik mijn parkieten aanschafte.Ga uit van wat nodig is,en als je daar niet aan wilt of kunt voldoen neem ze dan gewoon niet.Sorry als je het niet met me eens bent...

Khoppie

#5
Je hebt op ieder forum wel een aantal wereld verbeteraars.
Neem geen vogels als je ze het beste wil geven ze horen thuis is de vrije natuur  :o


Kleintjes

#6
Kom kom, katten is voor katten ;-)

Wil je geen vogels in huis, geef ze dan 'n ruime buitenvoliere of schaf er geen aan. Ik zal straks even opzoeken wat de gemiddelde norm / geadviseerde maten zijn voor buiten volieres.

Binnenshuis houden is geen probleem, poepjes kun je makkelijk opruimen en voor de veertjes heb je de stofzuiger. Heb ze altijd binnen, in ruime kooi of kamer volière (afhankelijk hoeveel grasjes er bij me wonen)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

AnneS

Citaat van: Khoppie op maart 16, 2019, 05:07:02
Je hebt op ieder forum wel een aantal wereld verbeteraars.
Neem geen vogels als je ze het beste wil geven ze horen thuis is de vrije natuur  :o
Deze laatste regel van jou staat haaks op je plan om ze in een houten hokje te gaan houden.Ik vind het jammer dat je op deze manier reageerd omdat je het niet met me eens bent.Maar misschien kun je zelf de wereld een beetje proberen te verbeteren door in ieder geval parkieten de basisbehoeftes te geven die ze nodig hebben.En dit is het laatste wat ik er over wil zeggen,want ik heb niet het idee dat je open staat voor mijn mening.

Kleintjes

#8
Meningen verschillen, welgemeende adviezen gaan soms helaas verloren. Maar kunnen we 't wel sociaal houden?

Gemiddelde buiten voliere is ongeveer 2x2x2 met nachthok. (Veel) Kleiner zou ik niet doen, omdat ze toch de ruimte nodig hebben hun vleugels te kunnen strekken. Je ziet wel eens volieres die smaller zijn, maar ze zijn dan wel langer ter compensatie.

't Houten hokje wat je liet zien in de link, is verre van geschikt. Veel te klein, gaat schimmelen / rotten, en ongedierte kan makkelijk in de kieren kruipen. Ziet er leuk uit, als 't ergens droog zou staan / hangen, en dan liefst met 'n plantje er in ipv vogels. Voor vogels geldt: Te groot bestaat niet, te klein wel. Uitzondering is tralie afstand, daarin bestaat wel de term te groot.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ano

Ik zou zelf deze kooi niet kopen zo ver ik kan zien word deze kooi vermeld als een kooi voor duiven. Duiven zijn iets anders dan parkieten. Parkieten willen namelijk graag kunnnen klimmen aan de spalen en zover ik kan zien kan dit bij deze kooi niet. Ook worden duiven iedere dag losgelaten om te trainen voor de wedstrijden. Helaas kun je dit niet doen bij parkieten omdat ze dan waarschijnlijk wegvliegen. Als je goed bent met hout zou je misschien zelf ook een kooi kunnen maken? Veel succes met het vinden van de juiste kooi!