Parkieten verzorgen elkaar niet meer

Gestart door Maggy, augustus 15, 2019, 13:03:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maggy

Ik heb twee parkietjes Mazzel(pop) en Molly (mannetje). In februari heb ik ze gekocht Molly was toen 12 weken en Mazzel iets ouder. In het begin verzorgden ze elkaar. In April is Mazzel ziek geworden en kon zichzelf niet verzorgen. Molly deed haar toen helemaal poetsen. Ik heb toen antibiotica kuur gehad en na twee dagen begon ze weer wat zichzelf te poetsen en na 5 dagen toen ik moest stoppen poetste ze zichzelf gewoon weer helemaal zelf hoor. Naderhand is het gestopt dat ze elkaar poetsen. Ik vind het eigenlijk wel apart. Het gaat verder goed met allebei. Ze kwetteren flink, spelen eten goed. Verder niets raars ofzo, maar dacht dat het normaal was dat vogels elkaar verzorgden. Vroeg me gewoon af of het misschien kwam doordat Molly het "beu" was doordat hij toen haar helemaal moest verzorgen. Mazzel doet het overigens ook niet bij Molly. Zijn er meer mensen, waarbij de parkietjes elkaars veren niet verzorgen, terwijl ze wel goed samen gaan?

AnneS

Ja hier hebben we twee mannetjes en die verzorgen elkaar ook niet terwijl het toch de beste vriendjes zijn.Ze snavelen af en toe eens maar verder niets,