Hoeveel bewoners in een volière

Gestart door Stijn, februari 28, 2019, 17:54:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stijn

Hoi iedereen,
Ik zou me een nieuwe volière laten plaatsen met als afmetingen :buitenvlucht L3mxB2mxH2m inclusief een geïsoleerd binnenhok van L1mxB2mxH2m. Nu vraag ik me af hoeveel vogels er hier zouden in passen? Ik heb nu 2 paartjes grasparkieten en op de grond gaan normaal 3 krielkipjes lopen.

Het is niet de bedoeling dat ik een fokker word maar een nestje parkietjes mag wel.

alvast bedankt voor jullie advies.

Kleintjes

Hoihoi,

Tja, dat is 'n hele goede en lastige vraag.
Wat kweken betreft is 't eigenlijk vrij makkelijk: Geen nestmogelijkheid, geen nest (uitzonderingen zijn gelukkig zeldzaam).
2 koppels in zo'n ruime voliere ziet er natuurlijk wat schamel uit. Echter geldt voor vogels (en over 't algemeen de meeste (huis-)dieren): Ruimte is er nooit te veel. Ik zou schatten op 'n koppel of 4 a 5, maar inschatten is niet mijn sterkste punt, daar kom ik eerlijk voor uit. We hebben leden hier die zelf 'n voliere hebben / hadden. Ik denk dat zij je 'n beter antwoord op 't aantal vogels / koppels kan geven.

Hebt 'n mooie voliere uitgekozen trouwens :D Top!
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses