Fijne volière als thuis gezocht voor grasparkieten koppel (Zwolle)

Gestart door KirstenL1209, februari 27, 2019, 12:19:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KirstenL1209

Ik ben op zoek naar een nieuw thuis voor mijn twee lieve, eigenwijze en leuke grasparkieten Bailey en Puck.

Jarenlang heb ik meerdere grasparkieten gehad, vaak herplaatsers uit de opvang. Dit vind ik heel belangrijk, omdat ik hen een tweede kans gun. Uiteindelijk waren het vier parkietjes, waarvan er de afgelopen jaren twee zijn overleden na een lang en goed leven. Nu heb ik Bailey en Puck samen, en zij zijn een geweldig koppel.

Ondanks dat Bailey en Puck een mooie, grote kooi hebben en onwijs gelukkig zijn samen, gun ik hen een ander thuis. Vanwege de honden in huis kunnen de grasparkietjes niet meer los in huis vliegen, dit knaagt aan mij omdat ik vind dat ze dit wel zouden moeten kunnen. Daarnaast merk ik aan Bailey en Puck dat zij niet gelukkig worden van contact met mensen. Het zijn geen typische "huiskamer vogels". Deze twee lieverds worden veel blijer als ze in een mooie, grote voliere met soortgenootjes mogen vliegen en genieten van het leven als parkiet.

Ik zoek voor Bailey en Puck fijne mensen die kennis hebben van grasparkieten en die hen een goed thuis willen geven in een ruime, schone voliere met soortgenoten. Ik vind het belangrijk dat Bailey en Puck samenblijven, omdat zij echt heel dol zijn op elkaar. Misschien klink ik heel kritisch, maar ik geef hen niet zomaar mee aan iemand. Ik wil echt weten dat zij het beter krijgen, want dat verdienen ze. Daarom zou ik graag uitsluitend serieuze reacties willen van mensen, bij wie ik ook hun voliere mag bekijken. Bailey en Puck hebben altijd binnen geleefd, daarom zullen zij pas in het late voorjaar of de zomer naar buiten kunnen verhuizen.

Heeft u interesse in Bailey en Puck? Neem dan vrijblijvend contact met mij op via een berichtje.










AnneS

Ik hoop dat je zult vinden wat je zoekt,maar.....je binnenvogels kunnen nu op dit moment beslist nog niet naar een buitenvoliere.Dan zal de temperatuur eerst een heel stuk hoger moeten zijn,en dan zit je ergens in juni/juli.Ik weet wel dat Flappus in Zwolle ook vogels opving en dat zij ook echt wel passende huisjes zoeken voor de dieren.Ze vangen hoofdzakelijk konijnen op,maar ook andere dieren,mocht de nood om ze weg te doen heel hoog zijn.Succes met je zoektocht. :-*