Hoe nu verder?

Gestart door KiwiRio, februari 03, 2019, 21:45:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

KiwiRio

Hallo iedereen! Ik zit met een vraag.
Mijn parkietjes, Kiwi en Rio, zijn nu een half jaar bij ons thuis. De eerste twee weken hebben we ze goed laten wennen. Langzaam begonnen we tegen ze te praten en uiteindelijk de hand bij de kooi. Langzaam maar zeker ging de hand ook in de kooi en het trosgierst vonden ze meteen geweldig! Ze eten vrijwel alles uit onze hand. Kiwi is niet erg actief, maar laat ons altijd zijn buikje aaien en zijn kopje. Dit vindt hij erg fijn. Rio daarentegen is heel actief en zeer nieuwsgierig. Als ik trosgierst of ander eten in mijn hand heb, dan komt hij rustig op mijn vinger zitten. Ik probeer hem te trainen om ook zonder eten op mijn hand te komen. Dit wil alleen niet erg lukken. Ook komen ze niet meer uit zichzelf uit de kooi. (Dit deden ze eerst wel. Ze gingen dan op de speelstok zitten die we zelf hebben  gemaakt.) Wat moeten we doen om ze tammer te maken? Zodat ze op mijn vinger komen (Ook Kiwi en het liefst ook zonder eten in mijn hand) Alvast bedankt allemaal!

Loeky

Hallo,

Het enige wat ik kan zeggen is blijven oefenen met tam maken op de manier die je nu al doet.  Dit kot heel veel tijd en vooral geduld.  Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19