Wat is Sunny?

Gestart door samueldhg, december 20, 2018, 15:58:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

samueldhg

Hallo allemaal,
mijn naam is Samuel en ik ben nieuw op dit forum. Ik zal hier waarschijnlijk actief zijn. Ik heb sinds vorige week een nieuw grasparkietje aangeschaft, maar heb nog niet zo lang ervaring. Ik heb Bobo 7 jaar gehad en dit was 5 jaar geleden. Mijn nieuwe grasparkiet heet Sunny vanwege de mooie gele kleur. Sunny was binnen 4 dagen op mijn vinger komen zitten. Maar ik wil weten wat voor geslacht het is. Sunny is 8 maanden oud volgens de dierenwinkel (18 april). Sommige mensen zeggen een jongen en anderen zeggen een meisje. Ik heb op een aantal andere (Engelse) fora een topic geplaatst en ook daar was niet echt duidelijk antwoord. Ik zelf vermoed een vrouwtje. Wat denken jullie?   :-\

Bedankt voor het lezen, van Samuel

Sara

Welkom op het forum Samuel!

Op het eerste zicht lijkt dit parkietje mij een lutino parkietje te zijn (geel verenpakje met rode ogen), maar ik kan niet zien op de foto of de oogjes effectief rood zijn.

In ieder geval blijft bij een lutino popje (vrouwtje) de neusdop lichtblauw. Bij andere kleurslagen wordt de neusdop van een popje rood-bruin als ze volwassen worden. Ik ben er in ieder geval vrij zeker van dat dit een popje is.

Ik wens je in ieder geval veel plezier met haar!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Loeky

Leuk Samuël dat jij je hebt aangemeld op dit forum.  Erg leuk!
Als je vragen hebt horen we het graag. Sara heeft je vraag denk ik al goed beantwoord :D
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19