Ontzettend luidruchtig

Gestart door Joyceke, november 30, 2018, 08:25:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joyceke

Heej hallo allemaal,
Wij hebben twee grasparkietjes van ongeveer 4 maanden oud. Lieve, mooie beestjes. Maar ooooh wat zijn ze luidruchtig! Vanaf het moment dat we opstaan totdat we naar bed gaan, zijn ze aan het kletsen, kwetteren, kirren, krassen en noem maar op. Het houdt maar niet op. De enige keren dat ze stil zijn is als ze aan het eten zijn. In huis is het rustig, overdag zijn de kinderen naar school. Ze doen het ook als ik alleen thuis ben. En niet zachtjes! Nee, we kunnen zelfs niet verstaan wat er op de radio gezegd wordt omdat de parkieten er gewoon doorheen kletsen.
's Avonds is het zo erg, dat we dan een deken over de kooi doen, om toch ongestoord tv te kunnen kijken. Het is bijna om gek van te worden.
Heeft iemand tips of ideeën wat we hieraan kunnen doen?

Groetjes Joyce

Rammetje

Heb je genoeg speelgoed in de kooi hangen, en iets waar ze aan kunnen knagen en slopen, dat ze zich niet vervelen. Is de kooi groot genoeg, en mogen ze al uit de kooi. Dat zijn enkele dingen waar het aan zou kunnen liggen. Maar  buiten dat, parkietjes kunnen inderdaad behoorlijk luidruchtig zijn. Zijn het misschien twee mannen, die maken over het algemeen meer herrie dan een pop. Een  doek over de kooi s'avonds is een goed alternatief. Verder zou ik geen oplossing weten.

Succes ermee.

Pipa

Mijn parkietjes zijn ongeveer even oud en gedragen zich voorbeeldig zowel in als buiten de kooi ( Afgezien van t elkaar pesten, de boefjes ). Ze maken wel herrie maar altijd even en zijn verder stil of maken kleine geluidjes. Ze spelen, ik strooi eten op de bodem zodat ze moeten zoeken of ze poetsen. Niet mijn huis helaas, ze poetsen zichzelf. Als de tv of radio aanstaat kwetteren ze mee maar niet heel hard. Kan t ook aan verschil in parkietjes liggen? De ene mens is wat meer introvert dan de ander. Parkietjes wellicht ook? Dan hebben jullie misschien erg extraverte parkietjes...
Ik las  op internet en dit forum dat parkietjes zich snel vervelen. Op Pinterest is veel te vinden om zelf te maken aan speelgoed.

Simone-H

Ik heb vier parkietjes. Twee van 7maanden en twee van 4maanden..
En ja die hebben lawaai. Ze kwetteren en mummelen, en hoe je die geluidjes allemaal noemt. Af en toe zijn ze heel luidruchtig en af en toe zijn ze stil.
sAvonds als ik t.v. kijk en ze hebben teveel herrie zet ik de ondertiteling aan. (Geluid van t.v. harder moet eigenlijk niet i.v.m. de buren)
Maar ik ervaar die geluidjes niet als irritant alleen  als ze, meestal vlak voor het slapen gaan ruzie maken over de slaapplek en ik steeds dat "flippergeluid" hoor vind ik wel vervelend. Ook omdat ik weet dat ze dan ruzie hebben. Dan doe ik een doek over de kooien.
Het zou ook kunnen dat de één anders reageert op die geluiden als een ander.
Deze zomer met mijn vakantie waren de twee oudste parkietjes (de jongsten had ik nog niet) bij kennissen te logeren. Ook gewoon in de kamer. De laatste dagen van die periode hebben ze boven op een slaapkamer gestaan. Omdat de man van dat stel niet meer tegen die herrie kon.

P.s. Wat ik weer heel leuk vind dat ze meestal allevier tegelijk stil zijn en daarna allevier tegelijk weer geluiden gaan maken.

Pipa

Misschien is een goudvis dan een alternatief?  ;D
Ik vind het supergezellig dat geluid in huis en de levendigheid van de parkietjes. Ik heb altijd honden gehad en die blaffen. Katten miauwen en parkietjes schreeuwen. Wat bij mijn parkietjes helpt als ze het te dol maken met schreeuwen, is aandacht geven. Aks ze stiller zijn dan he, als beloning. Trainen en ze moe maken, dat deed ik met de hondjes ook. Dan wist ik zeker dat ze zich niet verveelden. Wellicht werkt dit bij parkietjes ook zo. Ik probeer maar wat... :)