Jongen in volière?

Gestart door JdK, september 14, 2018, 21:35:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JdK

Dag allemaal,
Hieronder een lang verhaal, maar ik zou graag de mening van ervaren parkieten-liefhebbers willen horen.
Een paar maanden geleden heb ik een volière overgenomen met 16 parkieten. De vorige eigenaar had er nestkastjes in hangen, dus heb ik dat ook gedaan. Er zijn 2 nestjes uitgekomen: 1 van 4 jongen en 1 van 2 jongen.
Nestjes 1 is helaas uitgemoord door een jaloers vrouwtje... Daarna hadden ze het voorzien op het 2de nestje, dus die heb ik snel met vader en moeder in een apart kooitje gezet.
Helaas...kwam ik erachter dat die 'vader' de vader niet was, maar wilde paren met het vrouwtje. Hij pikte op de jongen in, dus heb ik hem weer terug gezet in de volière. Moeder-parkiet was daarna van slag, had zelfs weer een eitje gelegd in het nestkastje en begon daarna haar oudere jongen te verstoten en te pikken. Dus heb ik ook haar weer terug gezet in de volière.
Nu heb ik dus nog de 2 jongen over  (ik vermoed 2 mannetjes), het gaat eigenlijk heel goed met ze samen. Maar ik vind het wel jammer om ze met z'n 2-en in een klein kooitje te laten, terwijl er buiten 16 soortgenootjes in een ruime volière zitten. Wat is jullie advies: kan ik hen gewoon in de volière terug zetten (als ze wat ouder zijn) en wanneer zijn ze daar klaar voor?

Dank voor jullie reacties!