Het Valt Niet Mee!

Gestart door Pietje Bell, december 16, 2005, 21:48:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo,

Poeh.....ik zie het eigenlijk niet meer zo zitten eerlijk gezegd!
Woppy blijft pikken, als ik alleen al in de kooi kom om zijn bakjes te verversen dan pikt hij al naar me.
Ik vind het eigenlijk een beetje irritant te vinden.
Ik ben nu al weken bezig met het negeren, maar ik zeg nu sinds kort NEE als hij alleen al aanstalte maakt om te gaan bijten, hij doet zijn snaveltje open en komt dan als een gek naar mijn hand toe. Ik krijg nu ook de kans niet om hem op mijn vinger te laten stappen.
Ik durf hem nog niet los te laten, al zou ik dat wel graag willen.
Dan bestaat de kans dat hij niet uitzichzelf de kooi weer in gaat.
Aan de andere kant weet hij natuurlijk dat het buiten de kooi erg leuk moet zijn.
Misschien ziet hij de kooi als veilig huisje? Maar ik moet toch de kooi enz kunnen verschonen zonder aangevallen te worden?
Help! Ik wil hem graag houden, maar dit is niks!

Groetjes Nance.

cezanne

hallo nancy,
ik begrijp je probleem, stomme vraag misschien maar doet t pikken pijn? want als het niet pijn doet en je bent er niet bang voor dan zou ik volhouden met je hand bij hem te komen. ik kan me voorstellen dat je t irritant vind maar ik hoop dat hij dan op een gegeven moment inziet dat t pikken geen zin heeft.
mijn parkiet pikte ook naar mijn hand maar ik bleef dit volhouden daarmee hoopte ik dat hij zou inzien dat t pikken mij niets deed  mijn vinger drukte ik dan zacht tegen zijn borst aan en zo stapte hij op mijn hand.
liet mijn parkieten al na een week los ook gingen ze niet terug naar hun kooi maar ik lokte ze met trosgiers terug. maar als je er  geen vertrouwen in hebt zou ik t nog niet doen. hoe oud is je parkiet? en had je hem al van jongs af aan??
succes!!
groetjes cézanne

Pietje Bell

Hoi Cezanne.

Ik heb Woppy vanaf september en hij was toen 2 weken uit blok.
Zeer waarschijnlijk is hij in de pubertijd, maar als hij al als een razende naar mijn hand komt....dat vind ik echt niet leuk!
Eerst had ik hem al handtam en ineens is hij dit gedrag gaan vertonen.

Bedankt voor je reactie!

Doei doei

Sara

Jah,waarschijnlijk zit jet grasparkietje in de pubertijd.Je zal er even tegen moeten kunnen,maar mijn grasparkietjes beten in het begin ook erg en ik vond dat dit niet echt pijn deed dus deed ik alsof ik niets voelde.Ze leerden het toen wel af.Blijven volhouden en vooral veel geduld hebben ermee is misschien  het beste dat je kan doen hieraan.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

cezanne

hallo,
ik heb dat ook hoor..
mijn pop is ook altijd mijn hand aan 't terroriseren.. ze loopt er echt op te bijten alsof haar leven ervan af hangt. ik blaas dan richting der snavel wat ze niet fijn vind maar wel op houdt. het doet wel pijn als ze bijt dus ben blij dat t blazen enig effect heeft.
ik heb twee parkietjes en de pop is eigelijk t minst tam geworden doordat zij eigelijk aan mij wende door de andere parkiet die wel ontzettend tam is en ook minder hard bijt. dus ik weet ook niet of 't uit aggressie is of van de hormonen??
succes ermee,
groetjes cézanne

Sonja

Hallo,

Als je parkietje rond de drie maanden oud is, is hij/zij in de puberteit, en hoe je het bijten af kunt leren, staat hier beschreven:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Het blijft ontzettend belangrijk dat je heel consequent blijft met het afleren van het bijten. Doe je dat niet, dan zal het ook niet lukken.
Voor je parkietje moet het goed duidelijk zijn wat wel en niet mag.
Als er niet telkens op dezelfde manier wordt gereageerd op zijn/haar bijtgedrag, raakt hij in de war.
En, misschien nog wel het belangrijkste: Vergeet niet het diertje uitbundig te belonen als hij niet bijt! Positief gedrag belonen, en negatief gedrag negeren werkt over het algemeen eigenlijk heel erg goed.
Een van mijn parkietjes beet in het begin ook (niet zo'n klein beetje), en ik heb het haar op bovenstaande manier helemaal af kunnen leren.

Met veel geduld en doorzettingsvermogen van de kant van de baasjes zou het moeten lukken! ;)

Veel succes.

Groetjes, Sonja.