Opvoeden baby parkiet

Gestart door Angel1976, oktober 02, 2018, 09:13:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel1976

Ik heb sinds gisteren een derde parkietje Jip, alleen zit deze alleen maar op de grond en kan nog niet zo goed vliegen. Hij is nog erg jong maar eet wel zelfstandig. Als ik Jip op een stok zet dan komt Teun erbij en die doet bepaalt niet zo aardig en zorgt er dan ook voor dat Jip van het stokje gaat. Als Jip op de bodem scharrelt dan komt Teun er ook bij en gaat mee scharrelen. Soms fladdert Teun een beetje op en neer alsof hi Jip wilt leren vliegen. Gijs (mijn andere parkiet) zit er vaak bij en kijkt ernaar.

Kan het zo zijn dat Teun Jip aan het opvoeden is ondanks dat hij Jip van zijn stokje duwt?

Sara

Hallo,

Wat fijn dat je er een nieuw parkietenvriendje bij hebt!

Ik vind het een beetje vreemd dat Jip nog niet goed kan vliegen. Was hij dan wel 6 weken oud of is hij misschien te vroeg aan jou verkocht?
In ieder geval is het niet aan te raden om een nieuw parkietje meteen in de kooi te zetten bij de parkietjes die je al had. Het is beter om de nieuwkomer een weekje of twee op zijn positieven te laten komen in een extra kooi die naast de kooi van je huidige bewoners staat. Ik zou alsnog aanraden om dit te doen om problemen te voorkomen. Ook raden we op het forum steeds aan om een even aantal parkietjes te houden, omdat er bij drie parkietjes vaak ééntje het vijfde wiel aan de wagen is. Weet je wat het geslacht is van je parkietjes? Het is belangrijk om steeds te zorgen dat je evenveel mannetjes als popjes hebt of meer mannetjes dan popjes. Twee popjes en één mannetje is zeker geen goed idee.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Angel1976

Bedankt voor het advies maar dat is geen antwoord op mijn vraag.

Wordt Jip nu verder opgevoed door de andere twee parkieten of is dat uberhaupt
Iets wat nooit voorkomt bij parkieten.

Kleintjes

Misverstandje kan altijd gebeuren, ik denk dat Sara zich per ongeluk vergist heeft :)

't Is mogelijk dat je parkietje met z'n maatje wilt spelen of wil vliegen '/ fladderen. Parkieten kunnen voor elkaar zorgen, dit komt vaker voor (niet alleen bij koppeltjes). Of 't echt opvoeden is, durf ik niet te zeggen, maar 't is wel mooi te lezen dat de nieuwe al 'n vriendje heeft gevonden :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sara

Sorry, ik had inderdaad misbegrepen wat de vraag was. Mijn excuses!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Angel1976

Hoi,

Geen probleem hoor Sara!!!

Inmiddels is Puck erbij gekomen en zijn ze nu met zijn vieren, alleen nu maken ze ruzie om werkelijk alles! Wie uit welk bakje eet en wie waar slaapt. Ik heb twee parkieten  Teun en Jip die schommelen heel leuk vinden dus ik heb twee schommels, je raadt het al als de een op de ene schommel zit wil de ander erop met als gevolg een hoop "ruzie". Is dit gedrag op te lossen?


Groetjes!!