2 nieuwe parkieten 1 boos de andere stil

Gestart door Wout, september 20, 2018, 22:02:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout

 Beste,

Sinds zaterdag heb ik 2 grasparkieten in huis van een Fokker/winkel.
Voor de kenners (van os uit ridderkerk).
Ik heb een groene en een blauwe alleen nu is het zo dat de groene veel krijst, na wat opzoek werken blijkt deze dan boos te zijn las ik.
Die andere de blauwe is erg rustig en blijft stokstijf op de stok zitten en hoor je eigenlijk nooit.
De sfeer in de kooi zou ik beschrijven als onrustig maar niet verontrustend. Ze vallen elkaar niet aan al was het wel zo dat de groene de blauwe maandag avond steeds bij de trosgierst weg zat te duwen.

Ik vraag mij nu af of het gedrag van de groene parkiet normaal is en of deze parkieten wel samen gaan.

Het zijn 2 jonge parkieten van de zelfde winkel maar wel allebei uit een ander hok.

Alvast bedankt voor de reacties!

Kleintjes

In 't begin moeten ze zonder meer aan de nieuwe situatie wennen. Ruzie, baas spelen en kibbelen horen hierbij.
De een is wellicht rustiger van karakter dan de ander. Ik heb er zelf nog 3, waarvan 1 babbelt en tettert alsof hij in z'n eentje 'n voltallig orkest speelt, en de andere 2 hoor je nauwelijks.
Kijk even aan hoe 't zich ontwikkelt. Als je 2 vogels hebt, zorg dan bij voorkeur ook voor 2 voerbakjes - ze kunnen dan elk in rust eten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses