Kapotte neusdop

Gestart door LiseM, december 12, 2018, 20:53:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LiseM

Dag allemaal,
Het is alweer heeeel lang geleden dat ik op dit forum keek omdat ik al heel lang geen parkietjes meer heb. Totdat er vorige week eentje aan kwam vliegen bij mijn nieuwe woning.... ik heb hem opgevangen en hem met rustde gelaten omdat hij erg gestresst leek. Inmiddels is hij wat relaxter geworden en eet en drinkt hij goed. Ik heb hem wat beter bekeken en zag nu dat zijn neusdop heel broos en beschadigd is. Weet iemand wat dit is? Het lijkt op schurftmijt, maar de neusdop is zo beschadigd dat het vrij ernstig lijkt. Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!!

Kleintjes

Hoihoi,

fijn dat je dit knapperdje hebt opgevangen - super :D

Is lastig te zeggen, maar dop ziet er inderdaad beschadigd uit. Preventief zou je vaseline kunnen gebruiken, dit verstikt mogelijke mijten (wel de neusgaatjes van je verenvriendje open laten natuurlijk  ;) ). Dierenarts danwel vogelarts kan meer uitsluitsel bieden denk ik.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses