Gaan deze 2 parkieten samen?

Gestart door Wout, september 21, 2018, 16:35:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wout

 Beste,

Sinds zaterdag heb ik 2 grasparkieten in huis 2 mannetjes van een Fokker/winkel.
Voor de kenners (van os uit ridderkerk).
Ik heb een groene en een blauwe alleen nu is het zo dat de groene veel krijst, na wat opzoek werken blijkt deze dan boos te zijn las ik.
Die andere de blauwe is erg rustig en blijft stokstijf op de stok zitten en hoor je eigenlijk nooit.
De sfeer in de kooi zou ik beschrijven als onrustig maar niet verontrustend.
De groene is de blauwe steeds overal aan het wegjagen en opjagen, de blauwe piept een beetje.

Ik vraag mij nu af of het gedrag van de groene parkiet normaal is en of deze parkieten wel samen gaan. (ik mag de groene namelijk omruilen waneer nodig).

Het zijn 2 jonge parkieten van de zelfde winkel maar wel allebei uit een ander hok.

Alvast bedankt voor de reacties!

Rammetje

Citaat van: Wout op september 21, 2018, 16:35:46
Beste,

Sinds zaterdag heb ik 2 grasparkieten in huis 2 mannetjes van een Fokker/winkel.
Voor de kenners (van os uit ridderkerk).
Ik heb een groene en een blauwe alleen nu is het zo dat de groene veel krijst, na wat opzoek werken blijkt deze dan boos te zijn las ik.
Die andere de blauwe is erg rustig en blijft stokstijf op de stok zitten en hoor je eigenlijk nooit.
De sfeer in de kooi zou ik beschrijven als onrustig maar niet verontrustend.
De groene is de blauwe steeds overal aan het wegjagen en opjagen, de blauwe piept een beetje.

Ik vraag mij nu af of het gedrag van de groene parkiet normaal is en of deze parkieten wel samen gaan. (ik mag de groene namelijk omruilen waneer nodig).

Het zijn 2 jonge parkieten van de zelfde winkel maar wel allebei uit een ander hok.

Alvast bedankt voor de reacties!

Het gedrag van de groene parkiet is normaal hoor, dat noemen ze de pikorde bepalen, eentje is er altijd de baas. Geef het de tijd komt helemaal goed. Dat gekrijs kan verschillende reden hebben, wennen aan een nieuwe omgeving, verveling of behoefte om te vliegen. Mannen zijn kwa geluid ook meer aanwezig dan popjes. Hier gaan ze met z'n tweeën ook weleens  behoorlijk te keer "zucht"

Veel plezier met je parkietjes!

Rammetje

En voor het geval dat.....altijd zorgen voor twee aparte voerbakjes  ;)

Wout

Bedankt voor je reactie, ik ben weer gerust gesteld.
Ik heb wat extra speeltjes gekocht die ik er vanavond bij ga hangen.

Het voer strooi ik op de grond En heb 2 water bakjes op de bodem staan.

Rammetje

#4
Waarom het voer op de grond ???, daar ben ik niet zo voor, tussen de poepje en zo. Mijn parkietjes komen nooit op de grond, alleen bij het wat wild spelen met elkaar, maar dan weten ze niet hoe vlug ze weer omhoog moeten.

En extra speeltjes altijd goed ;D

Wout

Ik heb op aanraden van de kweker voer op de vloer gelegd, daarbij 2 voerbakjes naast de kooi wel vanaf dag 1 gevuld.
Ze hebben hun voerbakjes nog niet ontdekt, zelfs niet ondanks dat ik er 2 dagen terug trosgierst bij gelegd heb.
hoe heeft u uw parkieten uit de bakjes leren eten?

Rammetje

Ik heb vanaf het begin alleen maar voer in de kooi aangeboden, gewoon in voerbakjes. Ze weten nu natuurlijk dat het in de kooi op de grond ligt en zullen dan niet vlug verder zoeken. Probeer eens om geen voer meer op de grond te strooien,  en zet dan de voerbakje voor even op de grond, dan zullen ze de bakjes herkennen en kun je ze later verplaatsen op een beter plekje. Hou het wel in de gaten natuurlijk. Parkietjes zijn heel pienter en hebben zoiets zo door. :)

Succes ermee.

Wout

Bedankt voor alle tips!
Het is gelukt met het eten en in de kooi gaat het ook goed nu.
Ze zijn nog altijd wel wat aan het uitvechten wie de baas word maar je ziet dat ze het goed kunnen vinden nu samen.

Rammetje

Fijn dat alles goed is gekomen, nu lekker van ze genieten. En bedankt dat je het even hebt laten weten, is altijd fijn om te horen :)