Grasparkietje durft niet naast mij te eten

Gestart door plator, maart 30, 2019, 17:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

plator

Ik heb een jong parkietje van een paar maanden oud en wil hem graag tam maken maar elke keer als ik hem trosgierst wil geven schrikt hij en wordt hij bang oftewel vliegt hij weg.
Als ik de trosgierst er gewoon in zet en weg ga gaat hij er rustig naar toe en eet hij het voorzichtig. Ik weet nu niet hoe ik hem precies tam moet maken.

Kleintjes

Je bent op weg, geef kleine stukjes trosgierst uit de hand maar trek je hand niet weg als hij schrikt of fladderd. Je hand haal je pas weg als hij weer rustig is.
Belangrijkste is, geduld en tijd. Doe niks overhaast of als je weinig tijd hebt, je hebt rustig de tijd nodig.
Over tam maken is al heel veel geschreven, de informatie is makkelijk terug te vinden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ano

Hallo, ik zou je parkiet eerst rustig laten wennen aan je hand (een klein beetje met je vingers in de kooi) als de parkiet dit nog te spannend vind zou ik veel bij de kooi gaan zitten en rustig praten. Zo kan de parkiet wennen aan je aanwezigheid en leren dat je te vertrouwen bent (parkieten zijn van nature prooidieren dus ze moeten je eerst leren vertrouwen). Maar niet iedere parkiet is hetzelfde dus niet iedere parkiet word hetzelfde tam. Ik zou dus zelf kijken wat jou parkiet voor een type is en hierop inspelen, en heel erg op gevoel te werk gaan :)