Stresslijnen? Dat kende ik nog niet.
Jicht is in ieder geval stressvol, dus dat plaatje kan prima passen. Aangepaste voeding en eventueel aangepaste huisvesting maken 't 'n stuk makkelijker.
Hoe ben je daar achter gekomen (stresslijnen), en aan de (mogelijke) behandeling?
Excuses dat ik niet eerder gereageerd heb, ik had geen idee wat 't zou kunnen zijn, vandaar dat ik me er liever niet over uitlaat dan.
Ik zat sowieso rond te zoeken op Jicht en de effecten daarvan, en toen kwam ik via via op stresslijnen, via een engelse site voor vogelgezondheid. Het duidde met name op lichamelijke stress, door bijvoorbeeld ziekte, maar inderdaad ook op de voeding.
Ik heb mijn vogels altijd premium zaadvoer gegeven van Prestige gegeven, met af en toe ook een vitaminen en mineralenmix erbij. Ik dacht altijd dat dit goed was (maar nee dus). Qua groenvoer krijgen ze sla, kruiden en mango (eet ze vaak maar 2 hapjes van, die al dan niet tegen de muur geschud worden). Ik krijg er helaas niets anders in. Ik heb het al geprobeerd te vermalen, als papje, etc etc geprobeerd maar ze zijn ontzettend kieskeurig. Verder krijgen ze nu om de dag brandnetelthee in het flesje. Dit zou ontstekingsremmend werken, en blijkt bij mensen voordelige effecten te hebben bij jicht. Ik merk zelf ook dat ze iets bewegelijker is in de kooi sinds ik dit geef. Verder is het helaas een aflopende zaak voor haar.