Tralie afstand van de kooi.

Gestart door Simone-H, september 14, 2018, 21:52:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simone-H

Ik heb een mooie kooi voor de parkietjes. Niet heel erg groot, maar wel lekker ruim. De parkietjes vinden het ook wel mooi.
Nu wil ik er graag nog een stel parkietjes bijhebben.
Die kooi is niet groot genoeg voor vier vogeltjes, wil ik ook liever niet. Twee stelletjes in ieder zijn eigen kooi.
Na lang zoeken heb ik via MP nog zo'n kooi kunnen vinden als die ik al had. Ik wil ze naast elkaar in de kamer hebben dus twee dezelfde kooien staat wel mooi.
Nu ik die kooi thuis heb zie ik dat hij net even iets anders is dan de die ik al had. Paar kleine dingetjes die ik niet erg vind. Wat ik wel erg vind is het volgende: in mijn kooi zijn de tralies net even dikker dan van die kooi die ik net gekocht heb, Daardoor is de tralie afstand ietsje groter. Van de kooi waar de twee vogeltjes in zitten is de sfstand 1.3cm. Van de nieuwe kooi is de tralie afstand 1.5cm. Het scheelt niet veel, maar ik vraag me nu wel af of dat kan,
Ik ben behoorlijk aan het zoeken geweest, hier maar ook elders. Veel echt nieuwe kooien bekeken en via internet (budgetkooien e.d.) worden kooien aangeboden als parkietenkooi met een tralie afstand van 1.6cm. Of zelfs nog ietsje meer.
Ik wil die tweedehands kooi die ik met veel moeite heb gevonden (en ook goed betaald heb omdat ik hem graag wilde hebben) wel graag gebruiken. Maar kom er niet goed uit of een tralieafstand van 1.5cm. wel kan.
Kunnen jullie daar wat raad in geven?
Alvast bedankt.

Kleintjes

Om de een of andere reden, zie ik dit topic nu pas (heb hem eerder niet gezien, excuses hiervoor (zijn nog meer topics ineens opgedoken))

De tralie afstand mag zeker niet meer dan 1.5cm zijn, bij voorkeur minder (1 tot 1.3 cm), omdat hun hoofdjes nogal klein zijn.
Hoe groter de tralie afstand, hoe groter 't gevaar dat ze er (per ongeluk) in vast komen te zitten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses