een maatje?

Gestart door Zusje, september 03, 2018, 17:05:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zusje

hoi allemaal.
ik heb een vogeltje (grasparkiet), Nico, en ze woont nu ca 2 jaar bij mij. ze is denk ik wat achterstallig in de intelligentie
ze was altijd wel redelijk veel alleen, maar het ging nog net. wel was ze altijd al erg rustig en mager. in de zomervakantie hadden we haar laten logeren bij een ander vogeltje. dit was zo goed dat ze binnen de kortste keren dikker was geworden (niet per se actiever.). ook deed ze de andere vogel constant na, als die ging vliegen ging zij ook, als die ging eten zij ook. maar zodra ze weer thuis was nam het snel af, en werd ze weer magerder. ook, heb ik nu veel meer school dan vorig jaar, dus zal ik NOG minder thuis zijn! dat heeft toen ook mijn ouders overtuigd om nog een 2e vogeltje te nemen, maar hoe bepaal ik wat slim is, pua pop of man, en moet ik dan zoeken naar een tam vogeltje net als Nico? of zelf tam maken? een jong vogeltje nemen of een ouder vogeltje? (hier denk ik het liefst een die al ouder is, aangezien Nico dingen mist in het doen en laten van vogelgedrag.)
dus, wat te doen? :D
met groetjes van zus.

Rammetje

#1
Het is inderdaad beter om er een maatje bij te zetten, parkietjes zijn echt groepsdieren.

Twee mannen werkt het beste, twee poppen geeft meestal meer problemen. Man en pop gaat ook goed,  kan alleen problemen geven als je geen jongen wilt.

Ik zou er geen  heel jong parkietje bijzetten.

Succes met je keuze :)

Rammetje

Om nog even terug te komen op een vraag die ik over het hoofd heb gezien, een tam parkietje hoeft niet, Nico is tam en dan zal het nieuwe parkietje heel vlug dingen van hem overnemen.

Succes!