Weet Iemand T Geslacht Van Deze Parkiet?

Gestart door cezanne, december 16, 2005, 19:06:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cezanne

mijn vraag is:
dit is piedi en is er misschien iemand die het herkent of het een pop of een mannetje is.. wij gingen er altijd vanuit dat t een mannetje ivm met blauw neusdopje maar die is nu niet meer zichtbaar en is wittig, bruin geworden zoals je op de foto ziet. ook is hij/zij dominanter als zijn/haar vriendje paco. het zou mijn een hoop duidelijkheid geven. maar verder helemaal nix uitmaken.
ben erg benieuwt!!
groetjes.

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak



cezanne

nou dat is dan wel grappig heb gelijk haar naam veranderd van piedi naar kiki haha..
mijn vriend geloofd t nog niet helemaal die denkt dat t dopje nog verkleurt maar ik vertrouw erop..
bedankt!!

Safrena

Hey cezanne

Welkom op het forum

ik sluit me helemaal aan bij parkietenfreak.
Het is een popje en de neusdop wordt inderdaad nog bruin zo rond de zeven é acht maand zal dat heel duidelijk te zien zijn ;)

Vele groetjes

cezanne

dank je wel Safrena   :)
nou heb ik nog een vraag misschien een stomme..
maar nu is 't zeker dat ik een pop en een mannetje hebben.
is 't mogelijk dat ze gaan paren? of heb je dan echt een nestkast nodig.
van mij hoeft 't niet. maar als het wel zo is dan ben ik een beetje voorbereid haha..
groetjes

Safrena

#5
Hey cezanne

Een koppeltje zal ook zonder nestkastje paren, maar zonder nestkastje of broedhokje komen er geen eitjes.

Let wel er zijn altijd uitzonderingen die dan hun eitjes op de bodem van de kooi leggen

Als je echt zeker kleintjes wil is een broedhokje nodig. Let wel dat er bij broeden heel wat bij komt kijken.
Lees maar even onderstaande links

http://forum.parkietenweb.nl/Broeden-f10.html

http://forum.parkietenweb.nl/Broeden-f30.html

vele groetjes

cezanne

nou ja ik ging er eigelijk vanuit dat ik twee mannetjes had dat had de kweker gezegd, dus dan vertrouw je erop.
dus heb er nooit over nagedacht. maar ik denk niet dat ik het wil. er komt zeker een hoop bij kijken. en weet niet of ik die verantwoording samen met mijn parkietjes aan kan.
maar ik heb nu wel wat duidelijkheid bedankt!
groetjes

Sanne

CiteerHey cezanne

Welkom op het forum

ik sluit me helemaal aan bij parkietenfreak.
Het is een popje en de neusdop wordt inderdaad nog bruin zo rond de zeven é acht maand zal dat heel duidelijk te zien zijn ;)

Vele groetjes
[snapback]18282[/snapback]

Hoi

Mijn popje is inmiddels 9 maanden, en d'r neusdop is nog steeds lichtblauw  :o Is dit normaal?

Groetjes Sanne en Simba :D