Nieuwe dwergpapegaai

Gestart door Bartvw, september 02, 2018, 18:54:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bartvw

Hallo allemaal
Sinds kort heb ik een tweede dwergpapegaai om mijn tamme dwergpapegaai gezelschap te houden, maar nou zit ik met een probleem want ze zijn heel lief tegen elkaar; ze poetsen elkaar, zitten strak tegen elkaar aan en vliegen met elkaar maar alleen eten ze niet in elkaars bijzijn, want de tamme voge is heel dominant tegen de nieuwe aan het doen tijdens het eten. Ik heb liever dat ze gewoon samen kunnen eten zonder problemen, hoe los ik dit op?

Even wat makkelijker te lezen gemaakt ;)

Rammetje

Dat is normaal gedrag hoor, de pikorde bepalen noemen ze dat. Eentje is er altijd de baas, als ze op een gegeven moment beide weten waar ze staan (wie de baas is) zal het van zelf wel wat rustiger worden. Wel zorgen dat er twee aparte voerbakjes zijn.

Bartvw

Bedankt voor de reactie! Ik heb twee bakjes maar moeten de bakjes ook op een verschillende plek hangen of kunnen ze ook naast elkaar want in principe eten ze allebei uit beide bakjes

Rammetje

#3
Nee, hoeft niet perse, ik neem aan dat  er wel wat ruimte tussen zit. Die van mij eten ook uit beide bakjes, maar chanel "de baas"  beslist waar hij wil eten en stuurt coco echt weg bij het eten, coco gaat dan zonder problemen naar het andere voerbakje, de schat.