Parkieten zijn geschrokken

Gestart door Samparkiet, augustus 31, 2018, 23:19:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samparkiet

Hallo allemaal,

Mijn parkieten (Vivi en Vivo) zijn heel erg geschrokken..
Ze zaten lekker rustig te slapen, Toen kwam mijn moeder naar beneden en zei dat ze heel wild door hun hok vlogen, Toen ging ik kijken en zat er één stil op de grond en de ander hing aan het hok. Wat kan dit geweest zijn? Hebben ze elkaar aangevallen of schrokken ze omdat er beestjes rond vlogen want er vloog één mug door het hok en toen ik het huisje open deed kwamen er 3 soorten vliegjes uit (klein,  lopen op de muur en kunnen vliegen.)

Weten jullie misschien wat dit geweest is?

Ik ben trouwens nieuw op dit forum dus ik weet nog niet hoe alles werkt :-\

Met vriendelijke groet,

Sam


Kleintjes

Hoi en welkom.

Dat is inderdaad schrikken als je vogeltjes ineens schrikken.
Nachtelijke onrust komt vaker voor, vaak zul je geen oorzaak vinden. Soms kunnen 't beestjes zijn (meestal zijn 't dan luizen of dergelijke), of vallen ze gewoon om als ze slapen (heb er 1 gehad die viel regelmatig om tijdens 't slapen, geen idee waarom).
Nachtlampje, dat niet te fel is en niet direct in hun kooi schijnt, brengt vaak rust. Ze kunnen dan zien waar ze zijn, en zullen in de regel minder paniekerig zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samparkiet

Dankjewel voor je reactie :) ik zal voortaan een klein lampje aanhouden voor ze.