Krijsende kiet

Gestart door QueenSparkle, augustus 22, 2018, 15:53:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

QueenSparkle

Ik heb sinds 3 weken 2 parkietjes. Man en pop.
Uiteraard hard bezig met tam maken.
De man durft wat meer en stapt makkelijker op mijn
Vinger dan de pop.

Echter nu ze gewend zijn krijst het mannetje mij echt de oren van de kop sinds 2 weken. Gaat soms echt de hele dag door. Af en toe kan ie wel fluiten en dan fluit ik terug, maar het is echt overwegend krijsen wat hij doet.

Dacht juist dat ze wat minder lawaaierig zouden zijn met 2..... en fluiten telt bij mij niet als lawaai ;)

Wat kan dit gedrag betekenen en heeft iemand tips hoe hier mee om te gaan?

Rammetje

Mogen ze optijd uit de kooi, en hebben ze genoeg speelgoed, anders denk ik dat het verveling is.

QueenSparkle

Gezien ze nog niet volledig tam zijn ben ik nog voorzichtig met los laten. Zijn nu 2 keer los geweest vanaf zondag.
In de kooi hangt een schommel, een speeltouw, 2 kattenbellen aan een lintje, trosgierst verstopt in een wcrolletje en een badje.
Lijkt mij voldoende?

QueenSparkle

Na observatie merk ik dat het krijsen van de man op de pop gericht is. Deurtje staat nu met regelmaat open maar ze komen niet uit de kooi overigens.

De man gaat heel kort op de pop zitten en krijst dat eindigt in pikken naar elkaar. De pop wilt er duidelijk niks van hebben en gaat van stok naar stok. De man blijft haar opjagen op deze manier.

Zouden ze niet samen kunnen? Heb ze via kweker en zaten samen in de kooi met anderen.

Rammetje

Citaat van: QueenSparkle op augustus 24, 2018, 11:44:29
Na observatie merk ik dat het krijsen van de man op de pop gericht is. Deurtje staat nu met regelmaat open maar ze komen niet uit de kooi overigens.

De man gaat heel kort op de pop zitten en krijst dat eindigt in pikken naar elkaar. De pop wilt er duidelijk niks van hebben en gaat van stok naar stok. De man blijft haar opjagen op deze manier.

Zouden ze niet samen kunnen? Heb ze via kweker en zaten samen in de kooi met anderen.

Ik heb hier helaas geen ervaring mee, heb altijd mannen gehad. Ik zou het gewoon even aankijken, popjes halen meestal "hun haren" : ;) wel terug.
Misschien dat iemand anders hier je wel kan helpen.

Hopelijk wordt het vlug wat rustiger :)