mannetje op meerdere vrouwtjes

Gestart door bianca, augustus 22, 2018, 14:12:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bianca

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in op het forum maar ook in de wereld van vogeltjes.
sinds juni hebben wij een buiten volière. We hebben her en der vogeltjes gekocht. We hebben 2 valk, 2 bourke,2 kakariki en 14 parkietjes.
We hadden al van het begin af aan wat mdf broedkasten op gehangen die waren niet zo intrek, en een paar weken geleden berken broedhokjes gehangen en nu is het feest begonnen.
Ondertussen zijn we op vakantie geweest en ondanks het al bijna september is zijn ze in 1 keer aan de leg gegaan, harstikke leuk en ook spannend. We hebben nu 3 nestjes, 2 van parkietjes en 1 van de Kakariki.
Ik had ook gelezen dat parkietjes niet monogaam zijn, nou dat zien we inderdaad. 2 mannetjes die al met een vrouwtje eieren hebben, zit nu ook steeds op een ander vrouwtje. dus 2 mannetjes op 1 de zelfde vrouwtje. Het vrouwtje laat zich door verschillende mannen dekken, heeft nu nog geen eieren gelegd. Ik heb zomaar het idee dat ze dat wel gaat doen omdat ze steeds op een nest zit en ook wat boller wordt aan het kontje. heeft iemand hier ervaring in? wie nu de vader is van de eventuele aankomende jongen is dus maar de vraag.