Kiwi wil niet in de kooi

Gestart door Karin13-06, juni 27, 2018, 20:15:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin13-06

Hallo,

Na een lange tijdlijn inloggegevens 'kwijt' te zijn geweest, meld ik me nu weer op dit forum.
En wel met een probleem...

Sinds een kleine week hebben wij een vriendje voor onze Kiwi in huis, Pino.
Pino doet het heel erg goed...is nu al veel ondernemender dan onze Kiwi.
Samen doen ze het ook goed, Kiwi poets wat af en er wordt veel gezoend.
Wat dat aangaat geen vragen.

Maar wel een probleem dus...

Kiwi had een huis (ik vind huis wat liever klinken dan 'kooi') maar na ruim een jaar, Kiwi is van eind september 2016, was haar huis onbewoonbaar verklaard.
Het hele huis was kaal gesnoept (je kent het wel misschien, allemaal van die gebladderde tralies).

Kiwi is eigenlijk het grootste gedeelte van de dag 'buiten'.
We hebben een speeltuin en dat is haar favieriete plek.
Ze schommelt, zit om verschillende stokken en als ze honger kreeg ging ze even naar huis om te eten, net als drinken.
Ik ben zelf heel de dag thuis, heb dus goed overzicht op wat ze doet en wanneer ze dat doet.

Nu het probleem...

Maandag hebben we de Montana Madeire 1 gekocht...en hem meteen aangekleed met alles wat in Kiwi's (en inmiddels ook Pino's) kooi stond en hing.
En stom misschien...ik heb meteen de oude kooi weggezet.

De 4 meegeleverde eet- en drinkbakken zijn echt enorm groot.
Heb ik inmiddels vervangen voor kleinere, maar ook nog een beetje (te?) groot.
Heb er dus nu ook maar twee kleine bakjes ingehangen met eten.
Maar het maakt voor Kiwi allemaal niets uit, ze weigert ook maar 1 stap in het nieuwe onderkomen te zetten.

Ik maak dus zorgen over het eten.
Kiwi eet wel vanaf haar speeltuin maar ik zou haar graag naar haar nieuwe huis zien om daar te eten.
En dat geldt ook voor Pino, hij zit wel in zijn nieuwe huis maar ook hem heb ik nog niet zien eten of drinken.
Ja, alleen van de trosgiers (die ik opgehangen heb omdat ik bang ben dat onze kleine zal verhongeren...), maar ook hem heb ik nog niet zien drinken.

Nu ik dit schrijf, besef ik dat ik Kiwi's speeltuin eetvrij kan maken, de trosgiers uit de kooi kan halen, maar wat als ze dan nog niet willen eten en/of drinken ?

Ben misschien een overbezorgde parkietenmoeder, maar ik hou best veel van mijn liefies...

En hoe introduceer ik Kiwi naar haar nieuwe villa ?

Heeft iemand raad voor me ?

Groetjes van Karin