Verharde krop en ontsteking

Gestart door MandyCakie, augustus 21, 2018, 05:28:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MandyCakie

Ik heb een catherinaparkiet met een verharde krop en ze ruikt uit snavel en ontlasting (ammonia). Dus ook ontstoken. Ze heeft hier eerder (2 jaar geleden) hier ook last van gehad en is ze behandeld met een antibioticakuur. Dit heeft geholpen voor de ontsteking maar de verharding is er nog steeds. Uiteraard is ze hiervoor naar een vogelarts geweest. Die kon het niet verklaren. Momenteel heeft ze ook weer een ontsteking. Ze zit opgezet, maar eet en drinkt wel goed. Inmiddels wel weer naar andere vogelarts geweest (ivm vakabtie) Die heeft aangegeven dat er waarschijnlijk voedsel aan het wegrotten is in die krop. Dat om die reden een antibioticakuur niet voldoende is en ze geopereerd moet worden om te kijken. Inmiddels wachten we op een afspraak en kan ik weinig doen. Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft met dit probleem en operatie hiervoor. Aangezien een operatie ook weer gevaar met zich meebrengt en ik nu ook geen antibiotica voor haar heb om iets met die ontsteking te doen.

Alvast bedankt

Mandy

Kleintjes

Wat vervelend dat je catharina parkiet zo'n pech heeft :(
Ik weet dat 'n ontsteking littekenweefsel kan veroorzaken, maar heb geen idee wat de herstellende kracht / capaciteit van 'n krop is.

Als er vermoed wordt dat er zaadjes aan 't rotten zijn in de krop, dan zou ik denken dat ze hier al langer last van heeft. Maar aangezien je aangeeft dat de verharding er al na de eerste was, lijkt me dat niet echt logisch.


Hoop dat 't snel opgelost is en dat je vriendinnetje er weer snel bovenop komt.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses