Hoe zorg ik ervoor dat ik jonge parkietjes krijg?

Gestart door Khoppie, juli 12, 2018, 18:51:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Khoppie

Beste allen,

Ik heb sinds kort een vrouwtje bij mijn mannetjes parkiet gezet en dit ging gelijk vanaf het begin af aan heel goed.
Heb ze gelijk bij elkaar gezet en geen problemen ondervonden.
Nu wil ik graag jonge parkietjes omdat ik al een aantal mensen weet die graag een jong grasparkietje zouden willen.
Is dit gewoon een kwestie van een nest kastje in de kooi hangen of komt hier meer bij kijken?
Hoor graag van jullie!

Gr. Kevin

Kleintjes

Komt heel wat meer bij kijken dan alleen 'n nestje ophangen.
Luchtvochtigheid, licht uren, goede voeding en voorbereiding, eventuele dierenarts kosten als er iets mis gaat (ongeacht de tijd van dag, zelfs in de nacht kan 't gebeuren dat je de dieren arts nodig hebt), en nog diverse dingen.
Lees 't topic over broeden maar eens door, en op de website zelf staat ook 'n heel artikel over broeden. Is niet o eenvoudig als vaak gedacht wordt.

Vragen stellen, mag natuurlijk altijd - daar zijn we voor :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Khoppie

Hier was ik me inderdaad wel van bewust dat het geen appeltje, eitje verhaal zou zijn.
Ik heb toevallig een vriend die een buiten voliere heeft en die heeft regelmatig jongen en zegt hier niet zoveel voor te hoeven doen. Het betreft dan wel valk parkieten maar neem aan dat dit niet veel verschilt met grasparkieten. Hij laat alles op natuurlijk verloop gaan maar aangezien ik alleen een binnen kooi heb lijkt me dit toch weer een ander verhaal.
Zal er nog wel eens goed over nadenken en veel artikelen doorlezen. Weet ook nog niet 100% zeker of ik het wel wil maar dacht informatie inzamelen kan altijd natuurlijk  :D
Ik ben zelf wel van het principe als ik iets wil doen dan wil ik het ook in een keer goed dan. Het gaat om het welzijn van dieren en niet een pakje boter wat je in de winkel koopt.

Gr.  Kevin