wat is dit voor beestje?

Gestart door amber, juni 27, 2018, 22:58:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

amber

Mijn Catharina parkieten zijn niet zo fit.
Heb contact gehad met een vogelarts.
Heb ze gisteren anti-parasiet 10 en vitaminen gegeven. Ze knappen iets op, maar het lijkt of ze sindsdien jeuk hebben.
Toen ik de bodem van de kooi in de badkamer had schoongemaakt, vond ik na afloop een paar beestjes. Heb ze in een potje gedaan en gefilmd. Weet iemand wat dit is? Is dit inderdaad waar mijn vogels waarschijnlijk last van hebben?
Wat moet ik ermee doen?
Foto's, zie bijlagen.
Niet zo goed zichtbaar, maar ze zitten onderin het potje
langwerpige beestjes met pootjes en voelsprieten. lopen best vlug en kunnen springen
Alvast bedankt!

Rammetje

Het is niet te zien wat voor beestjes het zijn, maar volgens je beschrijving zijn het zilvervisjes. Zilvervisjes zitten in vochtige ruimtes, het lijkt mij haast onmogelijk dat die op je vogels gaan zitten.

amber

Het zijn sowieso geen zilvervisjes. Die ken ik wel.
Deze beestjes zijn ongeveer 2mm groot. Ik vond er ook eentje naast de kooi, dus de kans is groot dat ze daar wel vandaan komen.
Heb een duidelijkere foto, maar hij uploadt hem op de een of andere manier niet..

Zou het veerluis kunnen zijn?
Heb even op Google gezocht en ze zien er ongeveer zo uit:
https://goo.gl/images/RYh6AX

Rammetje

#3
Citaat van: amber op juni 28, 2018, 12:30:55
Het zijn sowieso geen zilvervisjes. Die ken ik wel.
Deze beestjes zijn ongeveer 2mm groot. Ik vond er ook eentje naast de kooi, dus de kans is groot dat ze daar wel vandaan komen.
Heb een duidelijkere foto, maar hij uploadt hem op de een of andere manier niet..

Zou het veerluis kunnen zijn?
Heb even op Google gezocht en ze zien er ongeveer zo uit:
https://goo.gl/images/RYh6AX

Ja, inderdaad en zilvervisjes springen ook niet. Veerluis ken ik niet, daar heb ik gelukkig nog nooit mee van doen gehad. Misschien dat iemand anders hier je verder kan helpen. Succes ermee!

amber

Bedankt!
Ik hoop dat iemand een idee heeft, maar ga ze sowieso wel behandelen denk ik. Dat kan vast geen kwaad.