Vliegangst

Gestart door VINIT, juni 27, 2018, 20:53:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

VINIT

Milo en Nomi, 2 grasparkietjes dat ik probeer tam te krijgen. Bij Milo lukt dit al aardig. Het is ondertussen ook al een aantal weken dat ik ze probeer vrij rond te laten vliegen in huis, maar dat lukt niet. Wat ze wel doen is op hun kooi kruipen. Maar rondvliegen? Alleen als ze van iets verschieten. Dus het is ook al weken dat ik in de donker leef, gordijnen toe. Dit begin ik natuurlijk een beetje beu te raken. Als ik ze een beetje openlaat gebeurt het nog dat ze tegen het raam vliegen, wel niet heel hard. Maar een paar dagen geleden stonden mijn gordijnen naar de tuin volledig open omdat ik mijn dochter van 3,5 jaar dat in de tuin aan het spelen was in het oog moest houden en net op dat moment schrikt Milo van iets en vliegt keihard tegen het raam. Hij was helemaal in paniek. Maar heeft er toch niets aan overgehouden. Nu dacht ik, ik laat ze een paar dagen binnen. Ik durf ze ook niet goed terug loslaten. Maar Milo stond dus gisteren te wachten voor zijn deurtje. Vanmorgen toen ik opstond opnieuw, dus hij wilt echt wel graag terug uit de kooi. Wat nu? De gordijnen van het raam naar buiten moeten eigenlijk open blijven omdat mijn dochter (nu dat het vakantie is) constant zal buiten spelen, maar mijn vogeltjes gaan dus ook graag naar buiten, op hun kooi weliswaar. Hoe dat ik mijn vogeltjes ken zullen ze nooit uit hun eigen het huis verkennen, omdat ze niet echt van nieuwe dingen houden. Het zijn niet echt nieuwsgierige vogeltjes, want om ze in het begin uit hun kooi te krijgen heb ik ook mijn trukendoos boven moeten halen. Milo komt wel op mijn vinger zitten als ik trosgierst vast heb, maar als ik dan durf om een stap naar achter te zetten, springt hij direct terug op zijn kooi.
Dus wat moet ik doen? Je zou kunnen zeggen, je laat ze een paar keer per dag buiten met de gordijnen toe, maar dat is niet haalbaar, in mijn situatie. 
Dus eigenlijk zie ik als oplossing kortwieken. Er wordt gezegd dat dit dierenmishandeling is, vogels moeten kunnen vliegen, daar ben ik mee akkoord, maar die van mij willen niet vliegen, alleen als ze verschieten van iets en dan lopen ze gevaar.
Dus ik ben nieuwsgierig naar jullie mening, of misschien zien jullie een andere oplossing?