1 maand in de kooi blijven erg?

Gestart door JustMeNoob, juni 24, 2018, 21:17:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JustMeNoob

Als ik op vakantie ga en een oppas vind voor mijn parkiet, is het dan erg dat hij niet uit de kooi mag voor een maand lang? Heb nog geen parkiet maar wil me voorbereiden. Hij krijgt een grote kooi van een meter breed en een meter hoog. Maar met vakantie krijgt hij een kooi van ongeveer 60 breed en 60 hoog.
En blijft hij tam als hij een maand in een kooi moet blijven?

JustMeNoob

#1
Ik wou ook een parkieten oppas vinden via het forum maar heb nu het idee dat als ik 2 maanden van tevoren oppas probeer te vinden ik nog niemand vind..

Kleintjes

Geduld is 'n schone zaak, en voor 'n deel van ons is 't inmiddels al vakantie (regio zuid,bijvoorbeeld) ;)

Normaal is dagelijkse rondvlucht 't beste, mits je vogeltje dat zelf wilt. 'n Paar dagen binnen zitten is geen ramp, als ze daarna hun rondje mogen maken (alleen als ze dit zelf willen). (Heb er zelf 2 die niet de kooi uit te krijgen zijn en al meer dan 'n jaar binnen blijven, die maken hun vluchtjes gewoon van tak naar tak.. ze zijn lui (maar niet te dik, gelukkig) )
Ik weet niet hoe actief je vogeltjes zijn? Misschien 'n optie, om iemand te vinden waar ze af en toe er uit kunnen, dan kunnen ze toch hun energie even kwijt.

Oppas vinden is niet zo makkelijk, helaas. Veel mensen gaan zelf op vakantie, en kunnen dan niet op (andere) vogeltjes passen. Ook de regio schijnt verschillend te zijn, de ene vindt wat makkelijker 'n oppas dan 'n ander.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses