Bult onder buik

Gestart door MartinT, juni 14, 2018, 14:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MartinT

Vandaag viel mij op dat mijn grasparkiet Spooky(vrouwtje) een grote bult onder haar buik heeft zitten, ze is ook zwakker dan normaal en heeft moment dat ze zit te trillen. Veren zijn niet opgezet. vleugels hangen een beetje. ze is ongeveer 4 jaar oud en heeft waterige ontlasting.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Rammetje

Het zou legnood kunnen zijn, dat ze haar ei niet kwijt kan. Ik heb daar verder niet zoveel  verstand van  hoe en wat je daar het beste aan kan doen. Maar dunne  ontlasting hoor ik ook niet graag. Ik raad je aan zo vlug mogelijk naar een vogelarts te gaan want als het inderdaad legnood is moet daar zo vlug mogelijk iets aangedaan worden. Succes en Beterschap!

MartinT

Citaat van: Rammetje op juni 14, 2018, 16:08:11
Het zou legnood kunnen zijn, dat ze haar ei niet kwijt kan. Ik heb daar verder niet zoveel  verstand van  hoe en wat je daar het beste aan kan doen. Maar dunne  ontlasting hoor ik ook niet graag. Ik raad je aan zo vlug mogelijk naar een vogelarts te gaan want als het inderdaad legnood is moet daar zo vlug mogelijk iets aangedaan worden. Succes en Beterschap!

Zou het misschien helpen om er een nestkastje aan de kooi te hangen en daardoor proberen om haar een ei te laten leggeN?

Rammetje

#3
Ik zou even op internet zoeken wat je daar het beste aan kan doen, daar zal zeker iets over te vinden zijn. Ben daar verder maar een leek in, heb daar zelf nooit mee van doen gehad aangezien ik alleen maar mannen heb. Nogmaals succes ermee!

MartinT

Citaat van: Rammetje op juni 14, 2018, 16:23:38
Ik zou even op internet zoeken wat je daar het beste aan kan doen, daar zal zeker iets over te vinden zijn. Ben daar verder maar een leek in, heb daar zelf nooit mee van doen gehad aangezien ik alleen maar mannen heb. Nogmaals succes ermee!

Dankje!

Rammetje

Dat waren heel veel daar's  :-\
Laat je even weten hoe het afloopt.

MartinT

Citaat van: Rammetje op juni 14, 2018, 17:02:26
Dat waren heel veel daar's  :-\
Laat je even weten hoe het afloopt.

zal ik doen, heb haar nu Gezasept gegeven en toevallig kon mijn vader een vogelarts bereiken die overmorgen langskomt.