Dubbele verhuizing o.o

Gestart door Kleintjes, juni 09, 2018, 18:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Kim en Senna, die 'n aantal maanden geleden hierheen zijn gekomen, zijn verhuisd naar 'n voliëre bij 'n collega zorgboerderij. Ze bleven allebei ruzie zoeken met de anderen, en voor ieders welzijn, leek 't me geschikter ;n nieuw thuis voor ze te zoeken.

In ruil voor Kim en Senna, is Scotty bij ons komen wonen.
Scotty is 'n 3 jarig kereltje, dat niet kan vliegen. Aangezien de rest binnenkort in de nieuwe voliëre woont, zou hij de rest van z'n leven alleen blijven, aangezien de rest wel allemaal kan vliegen. Ervaring met gehandicapte vogeltjes heb ik, ben dan ook bezig met 't maken van 'n kussen voor onder in de kooi. Als hij dan valt, dan landt hij zacht en kan ie weer verder klimmen en klauteren. De vleugejtes zijn intact, alleen de staart mist. Weet niet of de veren uitvallen bij de rui, of dat hij ze compleet mist. Zien we vanzelf wel.
Hij is niet tam en nog bang voor veel dingen, maar dat komt wel. Vertrouwen komt vanzelf als hij ziet dat de anderen 't ook niet eng vinden.


Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Wat fijn dat Scotty bij jullie is komen wonen. Veel plezier met Scotty! Hij zal zich vast snel thuis voelen in "Huize Kleintjes".
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sara

Leuk dat er een nieuw huisgenootje is en fijn dat je al alles in het werk aan het stellen bent om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Veel plezier met Scotty!  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Kleintjes

Kussen is inmiddels al klaar, en er is al volop op gestuiterd en gerend, zelfs door Amy en Jecky (die wel kunnen vliegen).

Dank jullie, voor jullie lieve berichtjes  :-*
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Baloetje

Ik heb kussens in de vensterbank waar ze inderdaad ook graag overheen rennen en hippen. Ze knabbelen er soms zelfs stiekem aan

Kleintjes

Citaat van: Baloetje op juni 19, 2018, 12:52:11
Ik heb kussens in de vensterbank waar ze inderdaad ook graag overheen rennen en hippen. Ze knabbelen er soms zelfs stiekem aan
Kussen heb ik op de bodem van de kooi liggen, aangezien Scotty niet kan vliegen en geregeld "neerstort" tijdens zijn klim avonturen (of als hij op z'n donder krijgt van Amy, die niet echt gecharmeerd is van hem maar hem verder wel met rust laat).

Ik heb in 'n ander topic (weet even niet zo snel waar) 'n uitgebreide "reportage" staan, waar stap voor stap in staat hoe ik destijds 'n kooi aangepast heb, compleet met extra dikke zitstokjes voor m'n vrouwtje destijdes (kon ook niet meer vliegen, en had tevens voetprobleem).

Is leuk om te zien hoe zo'n "beperkt" diertje zich aanpast, hij is super handig in 't klimmen - en rennen.
Ze zitten alle drie soms op dezelfde zitstok (past net), en slapen bij elkaar in de buurt. Ben blij, dat 't zo goed gaat (degene die me al langer kennen, weten dat ik er 5 heb - Eddie en Mozy hebben hun eigen huisje, aangezien Moosje last heeft van hormonen en Amy lastig valt..).
Ben wel benieuwd, of Scotty in de rui wel veertjes krijgt en of die dan gewoon weer uitvallen, of dat z er nooit geweest zijn. Wordt vervolgd, denk ik ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses