Is mijn parkietje een kruipertje?

Gestart door Robjuh1970, juni 08, 2018, 06:21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robjuh1970

Mijn parkietje van ongeveer 10 weken oud verliest steeds vleugepen en staartpen zo lijkt het. Kan alleen maar kleine stukjes vliegen. Is verder wel heel actief en zit voor de rest goed in de veren. Ook geen bloed gezien aan de uitgevallen staartpennen. zie foto's....

Loeky

Het zou best kunnen dat je parkietje een Kruipertje is. Wacht het nog even af. Wat ik wel zie op de foto die je mee stuurt is dat je parkietje geen staart heeft.
Als het een Kruipertje is zou het fijn zijn als je de kooi aanpast. Kruipertjes leren omdat ze niet goed kunnen vliegen, goed te klimmen. Creëer klimmogelijkheden in de kooi en plaats de stokken hoger en onder elkaar zodat hij goed kan klimmen zonder te vallen. Je zou een handdoekje onderin de kooi kunnen leggen zodat als je parkietje valt de landing zacht is. Als je Kruipertje in de zoekfunctie invult kun je ook nog meer informatie en handige tips vinden over Kruipertjes.

Ik heb hier een parkietje die niet goed kan vliegen door een gebroken vleugel (zo heb ik haar ooit gekregen) en zij redt zich prima al klimmend. Als ze uit de kooi is weet ze zich ook prima te redden. Ze rent over de vloer en klimt via de snoeren van de tv omhoog om zo op de vensterbank in de vogelboom te gaan zitten. Echt zo knap dat zij zich dat zelf heeft aangeleerd.


Kruipertjes kunnen overigens net zo oud worden als niet Kruipertjes.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Robjuh1970

dankjewel voor de reactie. Ik wacht het nog maar even af tot na de eerste rui....ik geloof dat die komt as het vogeltje 3 maanden is?