Baby grasparkietje.

Gestart door Flowerdolphin, Gisteren om 10:27:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flowerdolphin

Hoi hoi

Ik ben nieuw op dit forum en heb er al heel veel informatie gehaald.

Nu heeft mijn popje onverwacht een eitje gelegd in het hoekje waardoor ik meteen een nestkastje gehaald heb en opgehangen. Ze ging er vrijwel meteen erin en heeft me verrast met nog 2 eitjes. Er voor gezorgd dat ze de juistje nestkastje had, juiste tempratuur, genoeg gevarieerd eten (zaden en vitaminen) 2 eitjes zijn uitgekomen. Het 3 eitje heb ik uiteindelijk weg gehaald omdat deze roze bleef en ik niks kon zien in het eitje.

De baby's/kuikens groeien goed, maak nu wat later steeds netjes hun nestje schoon. Mama weet het en laat mij dit ook doen.

Nu schrik ik van 1 baby vanmorgen. Gisteren beet ze al soms maar ze kwam gewoon op mijn hand.

Maar vanmorgen viel ze me gewoon aan. Wou eerst baby 1 op mijn hand laten klimmen om de poepjes uit het nestje te halen. Maar ze kwam echt vanaf de andere kant van het nest aanvallen.

Toch ze even samen in een warme zachte aparte bak gezet, maar toen ik klaar was en naar ze keek zag ik dat ze haar broertje of zusje aan het pikken/bijten was. Wat diegene niet accepteert en probeert zichbaar te ontsnappen, maar dat zie je dat het bijtende kuiken haar of hem weer opzocht.

Wat kan dit zijn? Het kuikentje was altijd heel lief en aanhankelijk, wat kan ik doen wat dit heb ik nog nergens gelezen.

Oja ze zijn nu 3,5 week oud.

Bedankt.
Groetjes

Flowerdolphin

hoi hoi ben ik weer.

kan het zijn dat ik gewoon op een verkeerd tijdstip het nestje wou schoonmaken en dat ze honger had?

omdat ik me zorgen maakte keek ik zojuist even toen mams ging eten en happy kwam n u wel rustig op mij af en bijt totaal niet meer, maar knabbelde en sprong op mijn hand. ook lijkt het alsof ze haar broertje/zusje ook weer met rust laat en zitten lieflijk naast elkaar.