Kan dat onze verloren parkiet zijn?

Gestart door Egidius, mei 01, 2018, 17:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Egidius

Goedendag.

Op 13 april is onze grasparkiet weggevlogen. Ik heb het overal gemeld etc, en vandaag kreeg ik een bericht van het Amivedi Meldpunt dat ze in Zeist een parkiet hebben gevonden.

Ik heb 2 vragen:
1] Van Amersfoort waar ik woon naar Zeist is ca 15 Km. Is het waarschijnlijk dat een grasparkiet die afstand aflegt?
2] Het is dus al meer dan 2 weken geleden dat onze parkiet verdween. Kan een tamme huisparkiet het zo lang in het wild uithouden?

Het gaat er dus om dat ik wil weten of de gevonden parkiet de onze kan zijn.

Hartelijk dank,
Egidius

Rammetje

Het weer is wel goed geweest de laatste tijd, en 15km moet volgens mij wel kunnen mits hij goed gezond was. Ik zou eens vragen of ze een foto kunnen sturen. Het zou toch heel mooi zijn als het inderdaad je parkietje is. Succes en laat eens horen hoe het afgelopen is.


Egidius

Hallo.
Rammetje vroeg te laten weten hoe het afgelopen was.
Welnu, ik heb die mevrouw gesproken die een parkiet had gevonden. Maar het bleek dat ze hem alleen gedurende twee dagen in de tuin had gezien en hem niet had kunnen vangen. Dat was vorige week maandag en dinsdag. Daarna heeft ze hem niet meer gezien.
En verder hebben wij ook niks gehoord, dus dat is, vrees, ik, het eind van het verhaal... :'(

Nog bedankt voor je reactie.
Egidius

Rammetje

Fijn dat je even laat weten hoe het afgelopen is. Heel jammer, dan maken ze je eigenlijk blij met een dooie mus :-[

Egidius

Ik had al weinig hoop omdat het mij zeer onwaarschijnlijk leek dat-ie 15 kilometer afgelegd had. Waarom zou hij, immers?