Probleem met nieuwe parkiet vs oude

Gestart door Jokepip, april 14, 2018, 19:46:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jokepip

Hoi allemaal,
Inmiddels al het eea gelezen hier, maar ik kom er nog niet uit, wat moet ik doen.

Ik heb een popje, Pip, van ca bijna een jaar (denk nog dat ie aan het puberen is) alleen gekregen altijd al een 2e gewild. Nu begon hij laatst naar de spiegel in de badkamer te vliegen en woonkamer om de hele tijd 'z'n vriendje' te zoeken. Echt geobsedeerd gedrag. Dus toen dacht ik: nu dan tijd voor een tweede. Heb Budgie (vermoedelijk man) nu 2 wk en is inmiddels ca 8 wk oud. Nog wel erg jong maar at zelfstandig enzo.
Aan het begin gelijk elkaar voeren vooral pip naar budgie toe. Later ook wel omgekeerd.
Heb ze toen in 2 kooien gedaan (nog steeds) en af en toe een nachtje wat dan wel goed gaat.
Wel is het zo dat ze eigenlijk niet meer naast elkaar zitten of elkaar liefkozen, Budgie ging ook wel af en toe landen bovenop pip (ik hoop geen broedgedrag?) Maar nu vliegt ie echt supergoed al de kamer rond. Eerst beet Budgie veel van zich af en zat hogerop want ik deed pip bij zijn kooi in. Maar nu begint pip steeds dominanter te worden. Bijt daarbij vaak in budgies voet (nu zo erg dat ie er even niet op kon staan, gaat nu al weer iets beter). Budgie valt daarbij ook wel eens na het pikken/aanvallen op z'n veren naar beneden (is ook nog geen supergoede klimmer).

Is dit normaal dominantie gedrag? Of gaat dit niets meer worden?

En daarnaast wat moet ik doen: niet samen er meer uit laten? Individueel aandacht geven? (Ik zie wel groei in tam maken door ze samen eruit te laten) of gewoon in 1 kooi doen? Of moet ik daar nog paar weken of maanden mee wachten? Budgie wil wel graag elke keer naar Pip toe maar zij tolereert dit minder.
En pip vliegt soms nog steeds naar de spiegels toe waar ik m nu toe verbied.

Het is ook zo dat Pip steeds brutaler werd vooraf, uit mijn kom eten en echt overal aan kauwen en kapot maken dit laatste nog steeds. Ik blijf maar nee zeggen en m weg zetten ergens anders heen. Ik wil niet dat ie dingen gaat mollen maar speelgoed vindt ze niets, vandaar het maatje, maar helaas werkt dat dus ook nog niet. Ik zit dus beetje met mijn handen in het haar. Pip is veel actiever en heeft echt dingen nodig om te mollen en is ook nieuwsgierig naar alle donkere boekenkasten gordijnen en luchtroosters (wel grappig maar irritant) moet ehaar constant in de gaten houden. Wat voor speelgoed zou ik nog kunnen maken/kopen? Er gaat minstens 1 wc rol helemaal kapot per dag :0.

Kunnen jullie mij helpen??

Onscherpe foto voor een indruk, Pip is de groene kleinere pop en Budgie is de blauwe.