grasparkietjes samenbrengen

Gestart door arievdg, april 16, 2018, 19:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

arievdg

Ik heb een vraag:

Ik heb in de garage een grasparkiet en heb op mijn slaapkamer ook een (tamme) grasparkiet. Beiden zijn man.

Kan ik deze bijelkaar brengen zodat ik de kooi in de garage kan opruimen.

Graag hoor ik of ik hier aan moet beginnen of niet.

Groetjes van Binkie

Rammetje

Twee mannen gaat heel goed samen, dus ik zou zeggen ga ervoor. Is  voor de parkietjes ook ' n stuk gezelliger :)

Kleintjes

2 mannetjes samen gaat meestal zonder problemen.
Ik zou wel aanraden, om eerst de kooien 'n paar dagen naast elkaar te zetten zodat ze aan elkaar kunnen wennen.
Als je ze bij elkaar gaat zetten, verander dan de inrichting van de kooi waar ze samen in zullen gaan wonen - de nieuwe inrichting is dan veel spannender / enger, en zullen ze normaal gesproken steun zoeken bij elkaar, omdat de verandere inrichting eng is (voor ons niet, natuurlijk maar in hun wereldje is elke verandering eng)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

arievdg

Even een vraagje:


Is de kooi op de foto in bijlage groot genoeg voor twee grasparkietjes


ik verneem graag jullie reacties
Groetjes van Binkie

Loeky

Hallo,
Wat zijn de afmetingen van de kooi? Hij lijkt mij op het 1e gezicht erg klein voor 2 parkieten.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Simone-H

De kooi lijkt mij erg klein, maar ook erg kaal.
Ik zie geen enkel speeltje ofzo waar het vogeltje wat mee kan doen.
Heel sneu zoals hij daar in zijn uppie zit zonder enige bezigheid.

arievdg

Citaat van: Loeky op augustus 09, 2018, 23:08:27
Hallo,
Wat zijn de afmetingen van de kooi? Hij lijkt mij op het 1e gezicht erg klein voor 2 parkieten.


De kooi is 30cm diep, 45 hoog en 48 cm breed.

Groetjes van Binkie

Rammetje

Die kooi is echt te klein voor twee parkietjes. En inderdaad wat Simone-H al eerder zei de kooi is veel te kaal, 'n parkietje moet kunnen spelen. Kijk maar eens op internet of in een dierenspeciaalzaak er is zoveel leuk speelgoed te krijgen. Of als je heel creatief kun je zelf iets maken, ook daar is op internet wel iets van te vinden. Succes ermee!