Tam, met één of twee in kooi ?

Gestart door Wim015, april 13, 2018, 06:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wim015

Hallo. ik heb een parkiet erg tam gemaakt ,en dat ging heel goed.....één parkiet dus zo uit een nest na ongeveer 8 weken......in kooi.
Mijn vraag is nu, ik krijg weer nieuwe parkiet....nu zegt de een ,neem twee parkieten in de kooi en de ander zegt één om tam te maken.
Mij lijkt één beter want dan ben ik zijn maatje..... met twee tel je dan niet mee want dan hebben ze elkaar....is tuurlijk wel leuk.....maar niet goed om erg goed tam te maken....beetje door de kamer vliegen is wel leuk maar heeft niets met tam te doen.
Die ik had kroop bijna in mij en ook bij mijn vrouw ..zo tam was hij.
Hoe denkt u hier over ?
groetjes

Baloetje

Hoi!

Het ligt er een beetje aan hoe tam je wilt dat de parkiet wordt denk ik. Meestal gaat het tam maken sneller als ze het van een ander parkietje zien omdat ze dan van hun eigen soort zien dat ze niet bang hoeven zijn. Dat nemen ze toc wat eerder aan dan van jou.
Ik weet niet hoe tam de parkiet is die u nu heeft, maar als die lekker komt knuffelen is er kans dat de nieuwe dat ook komt doen als hij daarvan houdt. Maar het kan inderdaad ook dat ze meer naar elkaar trekken op het moment dat ze samen zijn omdat ze soortgenoten zijn, ik denk echter niet dat dit ligt aan de periode van tam maken maar gewoon aan het feit dat ze dan samen komen..
Voor het tam maken zou ik zelf lekker samen zetten omdat je parkiet dan in het bijzijn van die ander sneller meer durft.

Groetjes!