Grasparkietjes maken ruzie, wat nu?

Gestart door ParkietPret, maart 20, 2018, 14:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ParkietPret

Wij hebben thuis nu ruim een jaar een blauwe grasparkiet; Coco. Hij is een mannetje en erg tam. Hij heeft een grote kooi maar vliegt ook veel rond.
Nu hebben we een tweede parkietje aangeschaft, zodat hij een vriendje heeft. Deze is in januari geboren en heet Nemo. Als het goed is, is het een mannetjesparkiet (dat zei de fokker).

Ze zitten nu beide in een aparte kooi. Omdat Coco veel rond kan vliegen zit hij ook wel op de kooi van Nemo en komen ze dan naar elkaar toe. Wat opvallend is, is dat Coco erg jaloers lijkt te zijn. Hij pikt naar Nemo en pikt ook tegen de tralies. Zodra ik hem dan weg probeer te halen bijt hij mij en dat doet ie hard. Normaal voelt hij altijd, maar dan bijt hij echt. Ook als ik Nemo trosgierst geef, wordt Coco boos. Ook maken ze af en toe onvriendelijke geluiden naar elkaar. Hoe kan ik dit oplossen? Gaat het nog goedkomen? We willen ze uiteindelijk samen in de Coco's kooi zetten, daar is hij groot genoeg voor. Nemo zit nu nog de hele tijd in z'n kooi omdat hij nog niet tam genoeg is.

Alvast bedankt!

Coco:



Nemo:


Rammetje

Coco zoekt Nemo wel op zoals ik begrijp. Ik vraag me af op wie hij jaloers is, persoonlijk denk ik dat hij echt wel contact wil met Nemo omdat hij bijt als je hem bij de kooi weghaalt. En als je Nemo trosgierst geeft reageert hij ook jaloers. En wat versta je onder onvriendelijke geluiden, misschien roepen ze gewoon naar elkaar. Ik zou eens proberen om ze bij elkaar te zetten, kijken hoe het gaat. Ze zullen even aan elkaar moeten wennen en dat zal niet direct zonder slag of stoot gaan, maar geef niet te vlug op. Blijf erbij en als je ziet dat het echt niet gaat kun je ze nog uit elkaar halen.

Succes ermee, en hou ons op de hoogte.

Rammetje

Nog even over het tam maken. Dat gaat ook als ze met tweeën in dezelfde kooi zitten hoor, dan gaat het in de meeste gevallen nog vlugger, omdat Coco al tam is zal Nemo vlugger iets van hem overnemen.

Je hebt 'n grote kooi dus als je ze bij elkaar zet en het klikt in het begin niet direct dan kunnen ze vluchten :)  Twee mannen gaat meestal wel goed!

Nogmaals succes.

ParkietPret

Even een update: we hebben je advies opgevolgd en ze zitten nu al een paar daagjes gezellig samen in de kooi! Heel erg bedankt! :)

Rammetje

Heel fijn om te horen dat het allemaal goed is gekomen. Ik wens je nog heel veel plezier met Coco en Nemo :)