Vraagje over snavel

Gestart door Sylviadr82, maart 07, 2018, 11:58:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sylviadr82

Ik heb een parkietje waarvan de ondersnavel over de bovensnavel zit dit is volgens de dierenarts een aangeboren afwijking.
Nu groeit zijn ondersnavel wel steeds door waardoor ik hem steeds moet pakken om er een stukje af te knippen ondanks dit veel stress geeft voor hem hij heeft een mineraalsteen sepiasteen en stukje oud brood maar hij knaagt niet aan de kant waar de snavel steeds groeit.
Ik vroeg me af of iemand weet of dit aan zijn voeding ligt dat doorgroeien? Hij heeft er zelf geen last van want hij eet en speelt klimt als een normaal vogeltje

Loeky

Nee, dit ligt niet aan de voeding. Je kunt het gewoon blijven knippen of het bij de dierenarts blijven doen als je het zelf niet durft. Blijf het wel bijhouden anders kan je parkietje niet meer eten. Zorg er wel voor dat hij genoeg materiaal heeft om op te knagen. Ik doe bijvoorbeeld houten wasknijpers in en rondom en bovenop de kooi. Dit vinden ze erg fijn en zo houden ze hun snavel scherp en knagen ze ook niet aan mijn meubels. Mijn parkieten mogen namelijk vrij rond vliegen.  Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sylviadr82

Ik blijf het ook doen ze zou niet willen dat hij niet meer kan eten  ga ik wel eens proberen van die wasknijpers
Hier staat de deur van de kooi ook steeds open hoor hij gaat in en uit zijn kooi wanneer hij wilt