Tam maken.

Gestart door LZK, januari 27, 2018, 21:10:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LZK

Hallo,
Zodra ik mijn jonge parkiet Henkie had aangeschaft, gaf de verkoper mij het advies om het gewoon hem met mijn handen op te pakken en Henkie op mij zetten. Hij zei dat je zo het vertrouwen zou winnen, en er niks zou gebeuren aangezien zijn veren waren geknipt en hij niet kon wegvliegen.
Ik was natuurlijk nogal verbaasd. Ik had wat research gedaan voordat ik de parkiet kocht, en had juist gelezen het in stapjes te doen. De klassieke hand in kooi, rustig voeren etc. elke dag een beetje meer.

Hoe denken jullie over deze manier van 'tam' maken?


Kleintjes

Vertrouwen moet je leren, niet afdwingen. In stapjes je vriendje vertrouwen geven werkt vele malen beter, dan hem op te pakken (doet 'n roofdier immers) en hem bang te maken. Vastpakken alleen in geval van nood (medicatie,behandeing, etc.).

Ik vraag me af en toe af, hoe sommige mensen aan die verknipte ideeën komen :S Erg jammer..
Gelukkig heeft U zich al verdiept in de wereld van de parkieten, en heeft U in de gaten dat er iets niet helemaal klopt (anders was de vraagstelling er niet geweest ;) ).
Kleine beetjes en veel geduld, dat is de beste manier.

Succes :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses