Parkietjes uit elkaar halen?

Gestart door suitvlugt, januari 03, 2018, 12:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

suitvlugt

Hoi allemaal!

Ik heb nu een kleine week geleden 2 grasparkietjes aangeschaft, een mannetje (Crippy) en een vrouwtje (Indigo). Ze zijn allebei ongeveer een jaar oud en hebben al die tijd in dezelfde kooi gezeten. Nu merk ik dat Indigo vaak uit het niets krijst naar Crippy. Ik begin me toch zorgen te maken of ze wel met elkaar overweg kunnen. Ze doen elkaar gelukkig geen pijn. Het vreemde is dat als ze naast elkaar zitten het meestal gewoon goed gaat, maar zodra Crippy aan de overkant van de kooi gaat zitten begint Indigo te krijsen. Gelukkig houdt dit niet al te lang aan en negeer ik het gewoon. Zou het kunnen dat ze op deze manier aandacht van het mannetje probeert te krijgen of maken ze nu ruzie? Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze graag wil laten zien wie de baas is en dat het gekrijs naar verloop van tijd afneemt.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen, ik wil natuurlijk niet dat één van de twee vogeltjes ongelukkig wordt.

Groetjes Silke

Rammetje

Krijsen is meestal een vraag om aandacht of verveling, ze moeten hun energie kwijt kunnen.Heb je genoeg speelgoed en knaaghout in de kooi hangen.

suitvlugt

Hoi Rammetje, dankjewel voor je reactie!

Dat zou een hoop verklaren. Ik zit namelijk met de parkietjes bij mijn ouders thuis vanwege de vakantie dus ik heb ze nog niet los kunnen laten vliegen. Maandag ben ik weer in mijn eigen huis dus dan ga ik ze zoveel mogelijk los laten. Ik heb wel een speeltje met touw en hout, een schommeltje, een spiegeltje, sepia en een kalksteentje in de kooi hangen maar hier doen ze nog niks mee. Denk echt even wennen.

Groetjes Silke