Uiterlijk

Gestart door Hannibal, november 26, 2017, 07:34:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hannibal

Hallo,

Wij hebben twee parkietjes. Een mannetje en een vrouwtje. Het vrouwtje heeft op jonge leeftijd haar vleugeltje gebroken en is daar nooit van hersteld. Ik heb daarom een hele stellage gebouwd voor haar zodat ze lekker kan klauteren. Ze eten pellets en iedere dag wel fruit of groente. Water wordt om de dag ververst. Ze hebben het prima naar hun zin met elkaar en aan hun gedrag kan ik niks merken.  Alleen, ik vind dat ze er niet fris uitzien. Als wij op zomervakantie zijn geweest en we komen terug na 2/3 weken zien ze er ontzettend goed uit. Ook na een weekendje weg zien ze er beter uit. Kan dat te maken hebben met de rust die ze misschien te weinig krijgen? Mijn vrouw is tot 's avonds laat op en gaat vaak naar bed om een uur of 12. Ik ga juist vroeg naar bed en sta dan ook weer erg vroeg op omdat ik moet werken. 's Nachts ben ik vaak wakker en ga naar beneden achter de computer zitten. Het licht moet dan aan. Over de kooi hangen wel 2 handdoeken.Kan het misschien komen dat ze te weinig slaap krijgen? Overdag is er niemand thuis dus dan hebben ze toch tijd genoeg? Ik zie ze vaak overdag als wij er wel zijn in hun slaaphouding zitten. Dus hoofd omgedraaid in het verenbos. Ik zit me af te vragen of ze wel genoeg rust krijgen. Wat vinden Jullie?

Groet JT

Loeky

Je zou de oppas kunnen vragen wat die anders doet met de verzorging of proberen 's nachts niet meer achter de pc te gaan zitten met licht aan.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sara

Ik zou in plaats van de handdoeken een donkere doek nemen die de kooi bedekt. Er moet wel nog - aan de kant waar ze niet zo veel last hebben van het licht - zeker een spleetje zijn zodat er genoeg lucht aan de kooi kan om te ademen. Staat de kooi ook tegen een muur? Zitten ze ook bol? Parkietjes doen wel een dutje overdag, maar horen verder overdag niet echt doorheen de dag te zitten slapen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Hannibal

De oppas doet qua verzorging niks anders dan dat wij aan haar vragen. Ik denk dat ik een donkere doek ga gebruiken. De kooi staat inderdaad tegen een muur. Doe ik daar de luchtopening.
Ik denk dat die twee handdoeken teveel licht doorlaten. Hoe laat gaan eigenlijk bij jullie het doek eroverheen?

Groet JT

Loeky

Dat verschilt per dag, maar meestal tussen 10 en 11 's avonds.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19