Hulp bij vinden nieuw parkietje (omgeving Woerden)

Gestart door Tallie, november 18, 2017, 15:23:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tallie

Hallo allemaal, helaas is ons parkietje Nala afgelopen week overleden, waardoor onze Zazu nu alleen is. Ik ben daarom met enige spoed op zoek naar een nieuw vriendje of vriendinnetje voor Zazu. Ik wil er het liefst eentje van een Hobbykweker, sta niet meer zo achter dierenwinkels of andrre plekken waar het enkel om geld gaat en niet om de beestjes. Ik kan momenteel geen hobbykweker (een beetje in de buurt van Woerden) vinden waar parkietjes te koop zijn. Is er iemand die tips heeft? Alvast dank!

Loeky

#1
Wat verdrietig dat Nala overleden is. Op dit moment wordt er weinig gekweekt met parkietjes, maar misschien wil je geen jonge parkiet? Waar woon jezelf dan zet ik dat in de titel van je berichtje.
Op www.ikzoekbaas.nl worden ook regelmatig parkieten aangeboden. Dit zijn vondelingen en vaak niet tam en ook niet in de buurt van Woerden. Vaak in Apeldoorn, Enschede en Dordrecht. Vroeger werden er op deze site regelmatig parkieten aangeboden, maar dit gebeurt nu nog maar zelden. Je zou nog op Marktplaats kunnen kijken naar hobbykwekers. Verdere tips heb ik helaas niet.

Staat in 't berichtje, hihihi ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van jullie kleine maatje.

Nu is inderdaad niet echt de goede tijd voor jonge vogels, de kweektijd is eigenlijk voorbij.
Adoptie van 'n (mogelijk) wat ouder vogeltje is 'n hele goede optie - als je dat wilt, uiteraard.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Baloetje

Ik heb een parkietje dat je mag overnemen! We wonen in Amersfoort. Vorig jaar heb ik twee mannetjes in huis genomen, afgelopen februari kwam daar nog een man bij dat een huisje zocht. Inmiddels lijkt het er steeds meer op dat deze man (Jip) een meisje is. Ze is een brutaal parkietje dat houdt van klauteren, knagen en vliegen en lekker tegen haar vriendjes aankruipt.
Is dit iets voor je?

Ik ben met spoed op zoek naar een huisje nu het een meisje lijkt te zijn.
Let me know als je vragen hebt!

Tallie

Hoihoi. Inmiddels hebben we al een vriendje gevonden voor onze zazu. Sorry en veel succes.